Biroul de Asigurare a Calitatii > EUA 2010 2011 > Prez Progr de ev instit IEP-EUA


EVALUAREA INTERNATIONALA A
UNIVERSITATII TRANSILVANIA DIN BRASOV
prin
PROGRAMUL DE EVALUARE INSTITUTIONALA AL EUA*
 
 

Ce reprezinta Programul de Evaluare Institutionala?

Ce se evalueaza?

Care este perspectiva din care se realizeaza evaluarea?

Care este structura echipei de evaluare?

Care sunt etapele procesului de evaluare?

Cum se finalizeaza procesul de evaluare IEP?

Cine a mai participat la acest program?

 

***

 

Ce reprezinta Programul de Evaluare Institutionala?

Programul de Evaluare Institutionala (Institutional  Evaluation Programme - IEP, www.eua.be/iep) este un serviciu independent oferit comunitatii academice internationale de catre Asociatia Universitatilor Europene (European University Association - EUA, www.eua.be). El asigura institutiilor de invatamant superior beneficiul maxim ca urmare a unei evaluari comprehensive, realizata de o echipa formata din lideri de prestigiu ai invatamantului superior european; procedurile si procesele existente in aceste institutii sunt evaluate in raport cu bunele practici internationale.
 
Scopul acestor evaluari este de a sprijini institutiile participante in program in efortul lor continuu de dezvoltare a managementului strategic si a culturii interne a calitatii.
Top

Ce se evalueaza?

IEP se concentreaza pe procesele si structurile institutionale de luare a deciziilor si pe eficienta dezvoltarii strategice. Se au in vedere toate procesele ce definesc activitatea universitatii: procesele de management, procesele de baza - educatie si cercetare stiintifica, procesele suport.

Se evalueaza relevanta proceselor interne de asigurare a calitatii si utilizarea lor in pozitionarea strategica a institutiei.

Evaluarile IEP au o orientare formativa, adica au scopul de a contribui la dezvoltarea si imbunatatirea activitatii institutiilor de invatamant superior.

Top

Care este perspectiva din care se realizeaza evaluarea?

Evaluarea se realizeaza din perspectiva institutiei, de a asigura intelegerea contextului institutional si de a face recomandari pentru cresterea eficientei guvernantei interne, a proceselor de management si a celor de asigurare a calitatii.

Astfel, evaluarea raspunde nevoilor, misiunii, culturii si situatiei institutiei si este orientata catre viitor, prin faptul ca pune accent pe dezvoltarea institutiei.

Top

Care este structura echipei de evaluare?

Echipa de evaluare a IEP este formata din rectori si prorectori (activi sau fosti), un student si un specialist cu experienta deosebita in invatamantul superior, care este si coordonatorul echipei.

Membrii echipei ofera o perspectiva europeana si internationala; ei provin din tari diferite, altele decat tara careia ii apartine institutia participanta.

Top

Care sunt etapele procesului de evaluare?

Dupa primirea acceptului de participare in IEP, institutia parcurge un proces de evaluare interna, ce se finalizeaza cu un raport de autoevaluare, inaintat catre EUA. In vederea evaluarii externe, alaturi de studiul raportului de autoevaluare, au loc doua vizite ale echipei de evaluatori desemnate la institutia evaluata.

In timpul primei vizite, echipa de evaluatori se familiarizeaza cu universitatea si mediul sau institutional.

In cea de-a doua vizita, de obicei dupa doua luni, evaluarea se concentreaza pe identificarea urmatoarelor aspecte: daca, cum si cat de eficient sunt implementate la nivel institutional politicile strategice si procedurile de asigurare a calitatii; se au in vedere toate procesele ce compun sistemul de management al calitatii: procesele de management, procesele de baza - educatie si cercetare stiintifica, procesele suport.

Trebuie subliniat faptul ca principala preocupare a echipei este de a sprijini universitatea si de a fi constructiva in observatiile formulate. Membrii echipei vor fi pregatiti pentru a conduce discutii cu diferite grupuri tinta din cadrul institutiei, pe baza unui set de intrebari dinainte pregatite. Se urmareste ca sesiunile de discutii sa fie interactive, fara o prezentare formala din partea participantilor din institutia evaluata. 

Top

Cum se finalizeaza procesul de evaluare IEP?

Concluziile si recomandarile formulate de echipa de evaluatori sunt incluse in raportul ce va fi prezentat institutiei si, ulterior, publicat pe site-ul  EUA-IEP.

Prezenta pe site-ul EUA a raportului institutiei ce a parcurs procesul de evaluare internationala reprezinta un plus in ceea ce priveste vizibilitatea si credibilitatea in raport cu partenerii sai strategici:

- studenti si absolventi: prin ridicarea gradului de credibilitate cu privire la pregatirea intr-o universitate evaluata la nivel international;

- corpul academic:  prin cresterea gradului de credibilitate in vederea dezvoltarii de parteneriate cu alte institutii de invatamant superior de la nivel european si international (proiecte de educatie si cercetare stiintifica, dezvoltare de programe de studii in colaborare, etc.);

- mediul economic si socio - cultural din zona in care universitatea evaluata international isi desfasora activitatea: prin cresterea atractivitatii zonei pentru investitori - datorita resursei umane inalt calificate existente.

Totodata, includerea universitatii in portofoliul institutiilor de invatamant superior evaluate de catre EUA permite participarea acesteia la Forumul Alumni si deschidere catre colaborare cu universitati europene sau de pe alte continente, evaluate international de catre EUA.

Top

Cine a mai participat la acest program?

 

Incepand cu anul 1994, au fost evaluate de catre EUA, in cadrul programului IEP, peste 250 de universitati, in 39 de tari (in cea mai mare parte din Europa, dar si America Latina si Africa de Sud). Lista completa se gaseste la http://www.eua.be/iep/who-has-participated.aspx .

Aceste activitati au inclus o mare diversitate de institutii de invatamant superior, din punctul de vedere al tipului si marimii acestora: universitati de stat sau particulare, specializate sau mixte, de profil umanist sau tehnic, inclusiv universitati de arta si muzica.

Din Romania, se mentioneaza Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicina si Farmacie "Victor Babes" Timisoara.

Top
* Text adaptat si completat, dupa European University Association, Institutional Evaluation Programme: Guidelines for participating institutions, 2009, Anexa 1.
 
 


Legaturi externe STIRI
 Legaturi externe

 

 

 

 

Site-ul Ministerului Educatiei Nationale

 

Incepand cu data de 4 octombrie 2014, Universitatea Transilvania din Brasov este certificata  conform standardului SR EN ISO 2001:2008, pentru urmatoarele domenii de activitate: invatamant superior universitar; cercetare-dezvoltare in stiinte naturale si inginerie; cercetare-dezvoltare in stiinte umaniste si sociale. Certificatul MRC-OCS
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


In sectiunea Noutati este afisata Lista programelor de studii de licenta propuse pentru evaluare externa ARACIS - 2017-2018, Planificarea activitatilor de evaluare interna in vederea evaluarii externe a programelor de studii de licenta in anul universitar 2017-2018.  Instructiuni pentru elaborarea rapoartelor de evaluare si documentele / formularele necesare.
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  Incepand cu luna octombrie 2017 se realizeaza procesul de evaluare de catre studenti a disciplinelor din semestrul 1 al anului universitar 2017-2018. Calendar
   - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  In sectiunea Noutati este afisata Lista procedurilor nou dezvoltate / revizuite in anul universitar 2017 - 2018.
   - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 Site-ul Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior