Admission procedure
a) Candidates must upload all required documents to the dedicated electronic platform for registration (http://noneucandidates.unitbv.ro/). The complete application files (paper documents) will be sent to Transilvania University of Brașov / International Office (B-dul Eroilor nr. 29, Brașov, 500036, Romania);
b) After analysing the candidates’ files, the university will send to the Ministry of Education a list of the eligible applicants proposed for acceptance to PhD studies, according to the timeline set by internal procedures;
c) The list will be accompanied by a copy of each candidate's application file; only complete files will be considered and further processed;
d After analysing the application files, the Ministry of Education issues the Letter of Acceptance to Studies in English or French and sends it to Transilvania University of Brașov. The Letter of Acceptance has to be obtained before the scheduled exam for admission to doctoral studies;
e) Admission to doctoral studies is subject to a competition, consisting in a mandatory admission exam, which is organized by Transilvania University of Brașov; the minimum grade for passing this admission exam is 8 (eight).
Notes:
Incomplete files will not be processed by the Ministry of Education and will be rejected.
The Letter of Acceptance requested by Transilvania University of Brașov is valid only for our university, beginning with the specified academic year.
Upon enrolment, it is mandatory that successful candidates present all the original studies and identity documents, copies of which had been initially submitted with the application file, alongside the authorized translations of the studies documents (after their certification) and of the birth certificate, the Letter of Acceptance and a valid passport with a Romanian visa for studies.
The original studies documents issued in countries which are part of the Hague Convention should be certified by the competent authorities from the respective countries with the Hague Apostille.
The original studies documents issued in countries which are not part of the Hague Convention should be authenticated by the Ministry of Foreign Affairs and the Romanian Embassy /Consulate in the respective countries.
Please access the link below to check the status of your country:
https://www.hcch.net/en/instruments/conventions/status-table/?cid=41
Programme
26 - 27 June 2024 , Transilvania University of Brașov, Interdisciplinary Doctoral School , Sergiu T. Chiriacescu Aula, Address: 41A, Iuliu Maniu St., Brașov
Day 1 – 26 June 2024
08:30 Registration
09:00-09:30 Welcome session
09:30-10:30 Plenary Speech 1
10:30-11:00 Coffee break
11:00-13:00 Concurrent sessions
13:00-14:30 Lunch break
14:30-16:30 Concurrent sessions
16:30-17:00 Coffee break
15:30-19:30 Workshop: Applied statistics
20:00 Festive dinner
Day 2 – 27 June 2024
09:00-11:00 Concurrent sessions
11:00-11:30 Coffee break
11:30-12:30 Plenary Speech 2
12:30-14:00 Lunch break
14:00-16:00 Concurrent sessions
14:00-15:00 Presentation CeGat
15:00-16:00 Plenary Speech 6
16:00-16:30 Coffee break
16:30-19:30 Concurrent workshops:
- Academic Writing (EN)
- Scriere academică (RO)
16:30-18:30 Doctoral studies: Info session for Master’s Students
Primul pas este să completezi online formularul de înscriere. Apoi, urmărește calendarul admiterii pe admitere.unitbv.ro, pregătește-ți dosarul și încarcă documentele solicitate în perioada afișată pe site. Nu uita să verifici condițiile de admitere. Pentru facultățile unde admiterea se face pe baza examenelor, procură-ți bibliografia și urmărește informațiile legate de examen.
Abia așteptăm să-ți arătăm cum arată campusul nostru universitar, ce înseamnă viața de student și cum arată o zi din viața unui student la unitbv. Trimite-ne un email pe adresa birou.comunicare@unitbv.ro în care precizează data în care ai vrea să ne vizitezi, instituția/organizația de la care provii și numărul de persoane. Noi îți vom pregăti un tur al campusului UNITBV.
- *vizitele în campus se fac pentru grupuri de minimun 10 persoane.
La admitere, atunci când completezi formularul online de înscriere, trebuie să bifezi opțiunea „doresc loc în cămin”. Noi vom procesa cererea ta, iar după afișarea rezultatelor la admitere vom face repartiția locurilor în cămine, în ordinea mediile de intrare la facultate, în limita locurilor disponibile.
Prima dată trebuie să mergi la secretariatul facultății absolvite de unde îți vei lua suplimentul la diplomă. Apoi, fă-ți o programare AICI și mergi în ziua și ora când ești programat la Rectoratul Universității (B-dul Eroilor nr. 29), la etajul II, cam. 202 de unde îți vei ridica diploma. Trebuie să ai cu tine cartea de identitate în original (ai grijă să fie în termen). Programul biroului este de luni până vineri, între orele 12:00 – 15:00. Înainte să-ți iei diploma de la Rectorat trebuie să completezi și un formular care este disponibil AICI . Pentru ridicarea diplomelor nu se percepe nicio taxă în primii cinci ani de la data absolvirii, ulterior se achită o taxă de păstrare/stocare a actelor de studii. Click aici pentru mai multe detalii privind ridicarea diplomei de studii.
Contactați coordonatorul unuia dintre cele 30 de Centre de cercetare ale Institutului de Cercetare Dezvoltare. Datele lor de contact le găsiți la secțiunea Comunitatea UNITBV. Dacă proiectul implică mai multe centre de cercetare, contactați directorul Institutului de Cercetare pentru a stabili o întâlnire. Trimiteți un email la icdt@unitbv.ro cu solicitarea dumneavoastră.
Lista proiectelor de cercetare și descrierea rezultatelor obținute poate fi găsită aici.
Contactați Biroul de Relații cu Mediul Economic, la adresa brme@unitbv.ro și veți primi toate detaliile necesare.
Da, evenimentele Centrului Multicultural și Centrului Muzical sunt dedicate comunității brașovene și publicului interesat. Accesul este gratuit, în limita locurilor disponibile în spațiul alocat evenimentelor. Verificați secțiunea Știri și evenimente pentru detalii.