Rezultate
Listă candidați înscriși - admitere
REZULTATE INIȚIALE
REZULTATE INTERMEDIARE
REZULTATE FINALE
LISTA CANDIDATI NON-UE
Listă candidați înscriși - admitere
LISTA CANDIDATI NON-UE
Concursul de admitere se desfășoară sub formă de examen de specialitate (una sau mai multe probe specifice domeniului de doctorat), care va include obligatoriu un interviu cu candidatul. Tematica generală și, după caz, temele propuse pentru concursul de admitere și bibliografia pentru examen sunt postate pe site-ul SDI, pe domenii și conducători de doctorat: https://www.unitbv.ro/cercetare/studii-doctorale/domenii-de-doctorat-si-teme.html
Examenul de specialitate se organizează pentru fiecare temă de doctorat (indicată de candidat în cererea și fișa de înscriere) și se susține în fața unei comisii de admitere. Comisia de admitere este formată din conducătorul de doctorat, în calitate de președinte, și alți 3 membri, conducători de doctorat sau specialiști în domeniu cu titlul științific de doctor. Comisiile se alcătuiesc pentru fiecare temă de doctorat în parte, prin completarea unei fișe de către conducătorii de doctorat.
În cazul candidaților care au diplomă de licență obținută într-o ramură de știință diferită de cea în care urmează să se efectueze studiile doctorale, comisia de admitere verifică măsura în care cunoștințele de specialitate permit activitatea de pregătire prin doctorat, precum și dacă preocupările candidatului justifică orientarea spre noua ramură de știință aleasă.
Candidații care provin din alte țări pot susține examenul de specialitate / interviul în sistem video-conferință, la propunerea conducătorului de doctorat.
Candidații care provin din România pot susține examenul de specialitate / interviul în sistem video-conferință doar în situații excepționale, bine justificate (instituirea stărilor de alertă, necesitate sau urgență, cazuri medicale etc.), la propunerea conducătorului de doctorat.
Candidații care obțin la examenul de specialitate o medie mai mică de 8 (opt) sunt declarați respinși.
Media de admitere la doctorat se obține ca medie aritmetică dintre:
a) media obținută la examenul de specialitate (media aritmetică a notelor membrilor comisiei de admitere);
b) media obținută la examenul de disertație (unde este cazul);
c) media pe ciclul de licență.
Media de admitere constituie criteriu de admitere și de ierarhizare a candidaților pentru repartizarea locurilor scoase la concurs (bugetate și cu taxă) și a burselor de studii doctorale, conform criteriilor specifice.
Criteriile de atribuire a locurilor bugetate și a burselor se pot consulta în Metodologia de admitere la studiile universitare de doctorat.
Poți consulta AICI lista conducătorilor de doctorat pe domenii pentru sesiunea de admitere 2024.
Admiterea la doctorat în Universitatea Transilvania din Brașov se face pe locuri finanțate de la bugetul de stat (fără plata taxelor de școlarizare) și locuri cu taxă (cu plata taxelor de școlarizare), pentru următoarele forme de învățământ:
Doctorat științific (doar cu frecvență):
Doctorat profesional:
Locuri finanțate de la buget: ÎN CURS DE ACTUALIZARE
Locuri finantate de la buget pentru românii de pretutindeni:ÎN CURS DE ACTUALIZARE
Număr de locuri cu taxă (cu frecvență sau cu frecvență redusă): ÎN CURS DE ACTUALIZARE
Taxa de înscriere se poate plăti cu cardul prin intermediul platformei de admitere sau prin transfer bancar sau după cum urmează:
Cont în lei – doar pentru candidații care fac plata din România
Beneficiar: UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAȘOV
CUI: 4317754
Cont IBAN: RO08 TREZ 1312 0F33 0500 XXXX
BIC/SWIFT: TREZROBU
Banca: TREZORERIA MUNICIPIULUI BRAȘOV
Cont în Euro
Beneficiar: UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAȘOV
CUI: 4317754
Cont IBAN: RO61 BTRL EURC RT00 0635 9501
BIC/SWIFT: BTRLR022
Banca: BANCA TRANSILVANIA, Adresa: Calea Dorobantilor nr.30-36, 400121, Cluj-Napoca, România
Detaliile privind plata trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele informații:
Numele și prenumele candidatului, cu inițiala tatălui
Domeniul de doctorat
Mențiunea: Taxă înscriere concurs admitere doctorat
Se calculează echivalentul taxelor de înscriere în Euro, la cursul de schimb leu - euro afișat de Banca Națională a României din ziua în care se face viramentul bancar.
Comisioanele de transfer bancar sunt suportate de candidat.
IMPORTANT: Universitatea sau Trezoreria Brașov nu operează tranzacții cu cardul REVOLUT
Taxe de înscriere pentru anul universitar 2025 -2026 - ÎN CURS DE ACTUALIZARE
Pentru înscrierea la concursul de admitere la doctorat, candidații vor accesa platforma on-line de admitere (https://apps.unitbv.ro/inscrieri/public/index.php) și vor încărca următoarele acte:
1. cererea de înscriere și fișa de înscriere (formulare tip) disponibile pe website-ul SDI (Anexa 1 și Anexa 2);
2. certificatul de competență lingvistică;
La Universitatea Transilvania din Brașov, acest certificat se poate obține printr-un examen de competență lingvistică susținut la Centrul pentru învățarea limbilor moderne http://cilm.ro/. Programările pentru susținerea examenului se fac telefonic la numărul 0730/273889.
Sunt exceptați de la susținerea examenului de competență lingvistică candidații cetățeni ai unei țări în care limba oficială este una de circulație internațională (engleză, germană, franceză, spaniolă), candidații care au absolvit un program de studii de licență sau de masterat într-una din aceste limbi, (inclusiv absolvenții programelor de studii de licență din domeniile Limbă și literatură și Limbi moderne aplicate) și candidații care dețin un certificat de competență lingvistică de nivel minim B2 (CEFR), emis de o instituție internațională recunoscută în domeniu. Certificatele de competență lingvistică eliberate de instituții din România trebuie validate de Centrul pentru învățarea limbilor moderne al Universității Transilvania din Brașov (se trimit pentru validare la cilm@unitbv.ro).
3. cartea de identitate;
4. certificatul de naștere;
5. certificatul de căsătorie sau alt act de schimbare a numelui (dacă este cazul);
6. diploma de bacalaureat;
7. diploma de licență sau echivalentă și foaia matricolă*;
8. diploma de master și foaia matricolă* (dacă este cazul);
*Prin excepție, candidații care au promovat examenul de licență (programe de studii integrate) sau disertație în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2024-2025, pot prezenta la înscriere (în locul diplomelor) adeverințe eliberate de instituțiile de învățământ superior absolvite. Aceste documente trebuie să includă media anilor de studii de licență / master și media la examenul de licență/disertație, după caz.
9. curriculum vitae (Euro Pass), fără date cu caracter personal – asumat prin semnătură de către candidat;
10. lista lucrărilor științifice elaborate/publicate în domeniu (dacă există) – asumată prin semnătură de către candidat;
11. dovada plății taxei de înscriere (în cazul în care nu s-a făcut plata cu cardul prin intermediul platformei de admitere), în cuantumul aprobat de Senatul universitar sau documentul ce atestă scutirea de taxă;
Sunt scutiți de plata taxei de înscriere copiii personalului didactic și didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat, pe baza unor documente doveditoare. De asemenea, sunt scutite de plata taxei de înscriere persoanele aflate în risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie, în baza declarației pe propria răspundere. Angajații universității vor achita jumătate din taxa stabilită și vor prezenta o adeverință de salariat. Aceeași reducere se aplică și în cazul copiilor angajaților universității (alții decât personalului didactic și didactic auxiliar), care vor prezenta adeverința de salariat a părintelui.
12. adeverință medicală eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că posesorul este apt, din punct de vedere medical, pentru a urma studii doctorale;
13. declarația pe propria răspundere privind perioade anterioare de studii universitare de doctorat; (Descarcă AICI)
14. declarația de conformitate cu originalul a documentelor încărcate pe platforma de admitere (Anexa 3).
15. Copie pașaport, valabil cel puțin 6 luni de la începutul anului universitar, copie după primele 3 pagini; în cazul candidaților care au și cetățenie română se depun copii ale ambelor pașapoarte
16. Declarație pe proprie răspundere că solicitantul nu are domiciliul stabil pe teritoriul României (Descarcă aici: Anexa 3-ROP)
17. Declarație pe proprie răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, potrivit legislației în vigoare, (cu excepția cetățenilor din Republica Moldova și deținătorilor de cetățenie română) (Descarcă aici: Anexa 4)
Toate documentele vor fi însoțite de traduceri în română, engleză, franceză sau spaniolă, dacă nu sunt eliberate într-una din aceste limbi.
IMPORTANT: Toate actele de înscriere se încarcă în aplicație, scanate în format PDF (față-verso dacă este cazul), cu o vizibilitate bună; documentele ilizibile nu vor fi luate în considerare la validarea înscrierii. Fiecare fișier necesar înscrierii nu poate depăși 5 MB.
- înscrierea la concurs: 1 - 9 septembrie 2025, accesând platforma electronică https://apps.unitbv.ro/inscrieri/public/index.php
* pentru candidații din domeniul medicină care absolvă în sesiunea septembrie 2025, înscrierea se face pe baza unei declarații pe proprie răspundere, din care să rezulte ca vor depune adeverința privind absolvirea examenului de licența până cel mai târziu în ziua examenului de specialitate.
- verificarea, centralizarea datelor candidaților înscriși; afișarea listei candidaților înscriși: 10 - 12 septembrie 2025;
- centralizarea propunerilor, avizarea comisiilor de admitere: 12-15 septembrie 2025;
- desfășurarea examenelor de specialitate (concursul de admitere): pentru toate domeniile și formele de studii de doctorat: 16-19 septembrie 2025;
*pentru domeniul medicină, susținerea examenelor de specialitate, în cazul absolvenților promoției 2025 sesiunea septembrie, se poate face până în 22 septembrie 2025, ora 12:00;
- predarea la SDI a proceselor verbale de la examenele de specialitate: 22 septembrie 2025, ora 14:00;
- centralizarea și procesarea datelor: 23-24 septembrie 2025;
- afişarea rezultatelor - liste inițiale pe site-ul SDI, secțiunea admitere: 24 septembrie 2025;
- depunerea contestațiilor: 25 septembrie 2025, orele 9:00-13:00, sediul SDI (Rectorat, et. II, cam. 210);
- soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor - liste intermediare: 26 septembrie 2025;
- semnarea contractelor de studii de doctorat în vederea înmatriculării: 29 și 30 septembrie 2025;
- înmatricularea candidaților admiși, prin decizie a Rectorului UNITBV și afișarea listelor finale - candidați admiși și înmatriculați: 1 octombrie 2025.
29-31 martie 2022, Institutul de Cercetare al Universității Transilvania din Brașov
Depunerea candidaturilor: 2 – 7 februarie 2022
Cu un buget total de 681720 lei, proiectul SUCCES, finanțat de Ministerul Educației Naționale prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă, se adresează studenților din anul I ciclul licență IF, care sunt expuși riscului de abandon, cu scopul de a-i ajuta în vederea promovării anului de studii. Pe parcursul derulării proiectului au fost incluși în grupul țintă studenții din anul I Licență IF care proveneau din mediul rural, aveau media generală la bacalaureat sub 7, proveneau din familii cu situații speciale (orfani de un părinte, familii monoparentale, case de copii etc.), care au avut mai mult de 50% procentul de prezență la cursuri și seminarii sau care au avut cel puțin 2 restanțe în prima sesiune de examene. Pe parcursul celor trei ani de implementare, proiectul prevede un grup țintă de 600 de studenți.
În anul universitar 2017-2018 au fost incluși în grupul țintă 204 studenți, 50 de studenți au beneficiat de consiliere profesională și orientare în carieră, iar 87 de studenți au beneficiat de programe remediale personalizate, care au presupus discuții și pregătire cu cadre didactice la următoarele discipline: Microeconomie, Matematică pentru economiști și Bazele informaticii. La sfârșitul anului au fost organizate două excursii de studii cu vizite la agenți economici, una de 2 zile la Sibiu și una de o zi la Bran.
În anul universitar 2018-2019 au fost incluși în grupul țintă 230 studenți, 50 de studenți au beneficiat de consiliere profesională și orientare în carieră, iar 113 de studenți au beneficiat de programe remediale personalizate, care au presupus discuții și pregătire cu cadre didactice la următoarele discipline: Microeconomie, Matematică pentru economiști și Bazele informaticii. La sfârșitul anului a fost organizată o excursie de studii care a cuprins vizite la agenți economici din Poiana Brașov, Râșnov și Cristian.
În anul universitar 2019-2020 au fost incluși în grupul țintă 235 studenți. 50 de studenți vor beneficia de consiliere profesională și orientare în carieră, iar un număr semnificativ de studenți vor participa la programe remediale personalizate. In luna ianuarie 2020 se va organiza o excursie de studii, de 2 zile, cu vizite la agenți economici din București.
Reducerea ratei de abandon și creșterea numărului de absolvenți de învățământ terțiar constituie priorități la nivelul Facultății de Design de produs și mediu. Ca urmare, obiectivul general al proiectului ProDPM-STUDENT îl constituie proiectarea și implementarea de programe pentru creșterea performanțelor academice și dezvoltarea personală în scopul menținerii calității de student la Facultatea de Design de produs și mediu.
Activitățile organizate în cadrul proiectului au în vedere:
- creșterea performanțelor profesionale ale studenților (a ratei de promovare) prin programe remediale care au drept scop acoperirea lacunelor cu care vin din învățământul preuniversitar și parcurgerea curriculei disciplinelor din planul de învățământ al anului I; programele remediale sunt planificate săptămânal, în pachete de câte 2 ore, în concordanță cu orarul studenților;
- organizarea de activități de consiliere și dezvoltare personală și eficientizarea programelor de îndrumare și tutorat, care să permită integrarea mai facilă în mediul universitar, atât din punct de vedere social, cât și educațional, reducerea ratei de abandon dar și creșterea performanțelor și a promovabilității;
- organizarea de activități de consiliere și orientare profesională pentru o cunoaștere a pieței muncii și o corelare a abilităților și obiectivelor proprii cu domeniile de pregătire profesională; studenții efectuează vizite de studii la companii locale și naționale, completează caietul studentului pentru orientarea în carieră, care conține o colecție de fișe de lucru.
Grupul țintă vizat în proiect pentru întreaga perioadă de implementare este estimat la 530 de studenți înmatriculați în anul I din cadrul programelor de studii de licență coordonate de facultate și care se încadrează în categoria studenților cu risc ridicat de abandon școlar.
Echipa proiectului este formată, în principal, din cadre didactice de la Facultatea de Design de produs și mediu și Facultatea de Psihologie și științele educației, dar și din personal de instruire pentru activitățile remediale - cadre didactice din universitate.
Resursele financiare necesare pentru derularea eficientă a proiectului pe toată perioada de implementare sunt de 681720 lei.
Obiectivul principal al proiectului este de a sprijini studenţii din anul I ai ciclului de licenţă de la Facultatea de Silvicultură şi exploatări forestiere (FSEF) care sunt expuşi riscului de abandon.
Obiectivele specifice ale proiectului vizează identificarea studenţilor din anul I expuşi riscului abandonării studiilor, asigurarea la un nivel acceptabil a prerechizitelor necesare cursurilor din anul I, dezvoltarea personală a studenţilor oferind cadrul pentru descoperirea de sine şi maturizare, orientarea în carieră şi îmbunătăţirea calităţii predării-învăţării.
Activităţile considerate necesare pentru atingerea obiectivelor propuse sunt: remedierea cunoştinţelor din liceu care constituie prerechizite, remedierea cunoștințelor dobândite în mediul academic, dezvoltarea personală a studenţilor, consilierea profesională şi orientarea în carieră, tutoratul, vizitele de studii şi activităţi de diseminare şi conştientizare.
Activităţile incluse în proiect sunt planificate a se desfăşura pe trei ani (2017-2020). Resursele umane implicate sunt reprezentate de membrii echipei proiectului (decan, prodecan cu activitatea didactică, director de departament, psihologi, tutori), cadrele didactice care predau la anul I la disciplinele care necesită activităţi remediale şi studenţi din anii terminali care asigură tutorat colegial.
Resursele financiare sunt cele alocate prin proiect iar cele materiale/logistice sunt finanţate prin proiect (laptopuri, copiator, cameră foto, videoproiectoare etc.) sau puse la dispoziţie de FSEF (săli de curs, laboratoare, calculatoare etc).