3. Selecția candidaților

Pentru KA131

Selecția candidaților pentru mobilități de predare/formare se organizează anual conform calendarului afișat pe site-ul https://unitbv.ro/studenti/erasmus/erasmus-pentru-personalul-universitar.html.

Prin decizia Consiliului pentru relații internaționale, se pot organiza sesiuni suplimentare de selecție, atunci când situația o impune.
Oficiul Erasmus+ poate lansa sesiuni speciale de selecție pentru mobilități de formare în cadrul unui PIM organizat de către un partener din UNITA.

Pentru KA171

Consiliul pentru relații internaționale decide cu privire la repartizarea fondurilor proiectului de mobilitate KA171, primite pe țări, la universitățile partenere pentru care s-au solicitat fonduri. Se va ține cont de următoarele criterii de repartizare:

  • ‒ solicitările formulate la depunerea aplicației (pe țări și universități partenere);
  • ‒ cerințele programului Erasmus+ cu privire la promovarea acordurilor inter-instituționale noi;
  • ‒ istoricul colaborării cu universitățile partenere;
  • ‒ asigurarea unei distribuiri echitabile a mobilităților pe facultăți/ departamente.

Selecția candidaților pentru mobilități de predare/formare se organizează anual conform calendarului afișat pe site-ul https://unitbv.ro/studenti/erasmus/erasmus-pentru-personalul-universitar.html.

Prin decizia Consiliului pentru relații internaționale, se pot organiza sesiuni suplimentare de selecție, atunci când situația o impune.

Procesul de selecție constă în două etape:

  • 1. înscrierea la concursul de selecție,
  • 2. selecția cadrelor didactice/personalului pentru mobilități de predare/formare.

1. ÎNSCRIEREA LA CONCURSUL DE SELECȚIE

Înscrierea la concursul de selecție se face pe baza unui dosar de candidatură, care va cuprinde:

Dosarul de candidatură se depune la Oficiul Erasmus+ al UNITBV.

2. SELECȚIA CANDIDAȚILOR PENTRU MOBILITĂȚI DE PREDARE/FORMARE

Evaluarea dosarelor de candidatură și realizarea selecției se efectuează de către Comisia de selecție a candidaților, numită de către Consiliul pentru relații internaționale; această comisie se compune din cinci membri plus doi supleanți, numiți din rândul membrilor Consiliului pentru relații internaționale, respectându-se regula evitării conflictului de interese.

Pot fi exceptate de la procesul de selecție dosarele de candidatură pentru mobilități de predare/formare ale cadrelor didactice/personalului care însoțesc grupuri de studenți care desfășoară activități de studiu în cadrul PIM.

Pot fi exceptate de la procesul de selecție și nu se iau în calcul la punctajul aferent criteriului de selecție  “Numărul de participări anterioare la mobilități Erasmus+ în ultimii trei 3 ani universitari” dosarele de candidatură pentru mobilități din categoria zero grant.

În toate aceste cazuri, dosarele trebuie să conțină toate documentele solicitate și celorlalți candidați, pe tot procesul derulării mobilității, de la etapa de selecție până la finalizarea mobilității.

5. Completarea dosarului de mobilitate

Dosarul de mobilitate va conține documentele din dosarul de candidatură, la care se adaugă încă două categorii de documente:

  • a) documente completate de candidații selectați,
  • b) documente întocmite de Oficiul Erasmus+.

a. Documente completate de cadrele didactice/personalul administrativ

  • - scrisoare de invitație/ accept din partea instituției gazdă;
  • - program de predare (Mobility Agreement – Staff Mobility for Teaching) semnat de candidat și reprezentanții instituțiilor de origine, respectiv gazdă; / program de formare(Mobility Agreement – Staff Mobility for Training) semnat de candidat și reprezentanții instituțiilor de origine, respectiv gazdă; 
  • - referat de deplasare semnat de către beneficiarul de mobilitate și reprezentanții UNITBV;
  • - dispoziția de deplasare a beneficiarului mobilității; se transmite beneficiarului;
  • - extras de cont in EURO, deschis pe numele candidatului selectat;
  • - poliță de asigurare de călătorie valabilă pe toată durata mobilității (sănătate, accident și răspundere civilă).

Nedepunerea, de către personalul selectat, a documentelor din dosarul de mobilitate în termenul specificat prin calendarele de selecție, atrage după sine pierderea calității de beneficiar „selectat” și disponibilizarea locului în lista de rezerve.

b. Documente întocmite de Oficiul Erasmus+

  • - contractul financiar semnat între UNITBV și beneficiarul de mobilitate; un exemplar se transmite beneficiarului;
  • - documente de plată de către UNITBV în favoarea beneficiarului a avansului de deplasare (80% din sprijinul individual și 100% contribuția la cheltuielile de transport).
6. Finalizarea mobilității și a dosarului de mobilitate

La finalizarea mobilității se urmăresc etapele:

  • 1. Predarea la Oficiul Erasmus+ de către beneficiar a următoarelor documente, în maximum o săptămână de la finalizarea mobilității:
    • atestatul de la universitatea parteneră (Confirmation of Attendance_STA - pt. cadrele didactice și Confirmation of Attendance_STT - pt. personalul universitar) - original – în document se va preciza perioada de desfășurare a mobilității de predare/formare  și, pentru STA,  numărul de ore de predare;
    • documente de transport (dus-întors), în funcție de mijlocul de transport ales:
      • - avion: taloanele de îmbarcare;
      • - autobuz/tren: bilete de călătorie;
      • - automobil: o declarație în acest sens, vignete și bonuri de combustibil din perioada deplasării.
    • documente de cazare: dovada cazării pe perioada mobilității
    • două fotografii din timpul mobilității, relevante pentru activitatea desfășurată și descrierea semnificației lor (se vor trimite în format electronic, la adresa erasmus@unitbv.ro) însoțite de formularul de acord publicare poze în albumul anual al universității (dacă este cazul).
  • 2. Completarea de către beneficiar a raportului individual de activitate (EU Survey), pe platforma Erasmus+ a Comisiei Europene;
  • 3. Plata de către UNITBV a soldului grantului Erasmus+ (20% din valoarea sprijinului individual).

Orice modificare a perioadei de mobilitate (prelungire sau reducere a numărului de zile de activitate) se poate face printr-un act adițional întocmit în timpul perioadei de mobilitate; în cazuri excepționale se poate întocmi, după încheierea mobilității, un act adițional constatator pentru prelungirea/ reducerea perioadei de mobilitate și de modificare corespunzătoare a grantului cuvenit.

8. Personalul selectat pentru mobilități de predare
Recunoașterea mobilității

Mobilitățile de predare/formare ale cadrelor didactice și ale personalului administrativ din Universitatea Transilvania din Braşov (UNITBV) se pot desfășura în:

  • universități din țările participante la programul Erasmus+ (proiect instituțional KA103);
  • universități din țările partenere programului Erasmus+ (proiect instituțional KA107),

cu care UNITBV are acorduri bilaterale inter-instituționale (IIA) încheiate, pentru domeniile de studiu în care se va derula activitatea de predare.

Despre Erasmus+

erasmus despre

Recunoașterea studiilor și a stagiilor de practică în străinătate prin programul Erasmus+ este garantată prin reglementări clare, astfel încât ceea ce inițial părea o mare provocare s-a transformat într-o uriașă poveste de succes prin „plusul” de experiență obținută atât la nivel academic cât și personal, pentru o seamă de studenți ce au avut curajul să participe la selecția pentru o mobilitate în străinătate. 


 

Regulamente