GRANTURILE SEE

EN

Working together for a green, competitive and inclusive Europe.


Disclaimer:
Material realizat cu sprijinul financiar al Mecanismului Financiar al SEE 2014 – 2021. Conținutul acestuia (text, fotografii, video) nu reflectă opinia oficială a Operatorului de Program, a Punctului Național de Contact sau a Oficiului Mecanismului Financiar. Informațiile și opiniile exprimate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului/autorilor.


În baza Memorandumului de Înțelegere pentru implementarea Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European (SEE) 2014-2021, semnat în octombrie 2016 de către Guvernul României şi guvernele Norvegiei, Islandei şi Liechtensteinului – ca state donatoare, universitățile din România au oportunitatea de a accesa fonduri pentru derularea de mobilități către și dinspre statele donatoare.

Mecanismul Financiar SEE 2014-2021 are ca scop reducerea discrepanțelor sociale şi economice între țările SEE şi consolidarea cooperării între statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia), prin îmbunătățirea abilităților şi compentențelor studenților şi personalului din învățământul superior.

Cine poate beneficia de mobilitate SEE?

  • • Studenți din orice ciclu de studiu (licență, masterat, doctorat) şi proaspeți absolvenți.
  • • Personal al instituțiilor de învățământ superior (personal academic și administrativ).

În cadrul contractului instituțional aprobat Universității Transilvania din Brașov la apelul din anul 2018 se vor derula doar mobilități SEE cu University of Stavanger, Norvegia, pe domeniul de studiu 1015 - Travel, tourism and leisure (studenți nivel master și personal academic).

Calendarul concursului de selecției pentru mobilități SEE - OCTOMBRIE 2020

Concursul de selecție pentru mobilități de studiu SEE se va derula în două etape, astfel:

I. Susținerea testării lingvistice

1) 05-15 octombrie 2020: înscrierea pentru testare lingvistică, prin completarea Google Form, accesând link-ul Google Form
2) 17 octombrie 2020: susținerea on-line a testării lingvistice pe platforma E-learning a universității (probă calculator și interviu) – conform programării anunțate anterior prin email tuturor candidaților de către Oficiul Erasmus+.
3) 20 octombrie 2020: eliberarea către studenți a certificatelor lingvistice - copii scanate transmise prin email de către Oficiul Erasmus+.

II. Concursul de selecție pentru mobilități SEE

1) 20-26 octombrie 2020: depunerea on-line a dosarelor de candidatură pe portalul
https://erasmus.unitbv.ro
Logarea pe portal se va realiza doar cu detaliile contului de email personal instituțional (adresa completă de email și parola pentru contul ‘@student.unitbv.ro’ sau ‘@unitbv.ro’- în cazul doctoranzilor). Toate documentele care alcătuiesc dosarul de candidatură se vor încărca pe portal.
2) 26-28 octombrie 2020: evaluarea dosarelor de candidatură și realizarea selecției de către Comisia de Selecție, Echivalare și Recunoaștere Erasmus+ (C-SER) la nivel de facultate/ departament.
3) 28-30 octombrie 2020: nominalizarea studenților selectați la instituția gazdă de către coordonatorul Erasmus+ pe facultate.
4) 30 octombrie 2020: transmiterea la Oficiul Erasmus+ a proceselui verbal de selecție și actualizarea Portalului Erasmus+ cu rezultatele selecției.

Calendarul concursului de selecției pentru mobilități SEE - OCTOMBRIE 2019

Concursul de selecție pentru mobilități de studiu SEE se va derula în două etape, astfel:

I. Susținerea testării lingvistice

1) 01-14 octombrie 2019: înscrierea pentru testare lingvistică, prin completarea Google Form, accesând link-ul Google Form
2) 15 octombrie 2019 (orele 14.00 - 16.00): susținerea testării lingvistice - Aula Universității Transilvania din Brașov (probă pe calculator- Bibliotecă și interviu – sala UI7)
3) 17, 18 octombrie 2019: ridicarea certificatelor lingvistice de către studenți de la Oficiul Erasmus+ (între orele 09.00-13.00) -se vor ridica personal de către studenți, pe baza actului de identitate.

II. Concursul de selecție pentru mobilități SEE

1) 14-22 octombrie 2019: completarea și depunerea dosarelor de candidatură
 !!! Pentru studenții din anul 1 master
Cererea de înscriere se va completa on-line la link-ul http://193.254.231.48/ErasmusPlus2020/ se va lista și depune semnată la coordonatorul Erasmus+ la nivel de facultate/ departament, împreună cu toate celelalte documente care alcătuiesc dosarul de candidatură - se consulta site-ul UniTBv pentru detalii privind conținutul dosarului de candidatură.
 !!! Pentru studenții anul 2 master
Candidatura se va realiza în exclusivitate on-line, pe portalul https://erasmus.unitbv.ro/. Logarea pe portal se va realiza doar cu detaliile contului de email personal instituțional (@student.unitbv.ro). Toate documentele care alcătuiesc dosarul de candidatură se vor încărca pe portal.
2) 23-25 octombrie 2019: : evaluarea dosarelor de candidatură și realizarea selecției de către Comisia de Selecție, Echivalare și Recunoaștere Erasmus+ (C-SER) la nivel de facultate/ departament.
3) 28 octombrie 2019: transmiterea de către coordonatorul la Oficiul Erasmus+ a procesului verbal de selecție și a dosarelor de candidatură ale studenților și anunțarea rezultatelor selecției către studenții candidați.
4) Începând cu 28 octombrie 2019: nominalizarea studenților selectați la universitățile gazdă de către coordonatorul Erasmus+ pe facultate.

Calendarul concursului de selecției pentru mobilități SEE - IUNIE 2019

Concursul de selecție pentru mobilități studențești SEE se va derula în două etape, astfel:

I. Susținerea testării lingvistice

1) 14 -23 iunie 2019: înscrierea pentru testare lingvistică, prin completarea Google Form
2) 24 iunie 2019 (orele 14.00 - 16.00): susținerea testării lingvistice (probă pe calculator- Bibliotecă și interviu - sala UI7) - Aula Universității Transilvania din Brașov
3) 25, 26 iunie 2019: ridicarea certificatelor lingvistice de către studenți de la Oficiul Erasmus+ (între orele 09.00-13.00) -se vor ridica personal de către studenți, pe baza actului de identitate.

II. Concursul de selecție pentru mobilități Erasmus+

1) 24-28 iunie 2019: depunerea dosarelor de candidatură la coordonatorul Erasmus+ pe facultate.
Cererea de înscriere se va completa on-line la link-ul http://193.254.231.48/ErasmusPlus2019/ se va lista și depune semnată la coordonatorul Erasmus+ la nivel de facultate/ departament, împreună cu toate celelalte documente care alcătuiesc dosarul de candidatură.
2) 1-3 iulie 2019: : evaluarea dosarelor de candidatură și realizarea selecției de către Comisia de Selecție, Echivalare și Recunoaștere Erasmus+ (C-SER) la nivel de facultate/ departament.
3) 4 iulie 2019: : transmiterea de către coordonatori la Oficiul Erasmus+ a proceselor verbale de selecție și a dosarelor de candidatură ale studenților selectați și anunțarea rezultatelor selecției către studenții candidați.
4) Începând cu 4 iulie 2019: nominalizarea studenților selectați la universitățile gazdă de către coordonatorul Erasmus+ pe facultate.

Calendarul concursului de selecției pentru mobilități SEE - MAI 2019

Concursul de selecție pentru mobilități SEE se va derula în două etape, astfel:

I. Susținerea testării lingvistice

1) 01 -13 mai 2019: înscrierea pentru testare lingvistică, prin completarea Google Form
2) 15 mai 2019 (orele 14.00 - 16.00): susținerea testării lingvistice (probă pe calculator- Bibliotecă și interviu - sălile UI 2 și UI7) - Aula Universității Transilvania din Brașov
3) 20-22 mai 2019: ridicarea certificatelor lingvistice de către studenți de la Oficiul Erasmus+ (între orele 09.00-13.00) -se vor ridica personal de către studenți, pe baza actului de identitate.

II. Concursul de selecție pentru mobilități Erasmus+

1) 20-24 mai 2019: depunerea dosarelor de candidatură la coordonatorul Erasmus+ pe facultate.
Cererea de înscriere se va completa on-line la link-ul http://193.254.231.48/ErasmusPlus2019/ se va lista și depune semnată la coordonatorul Erasmus+ la nivel de facultate/ departament, împreună cu toate celelalte documente care alcătuiesc dosarul de candidatură.
2) 27-31 mai 2019: : evaluarea dosarelor de candidatură și realizarea selecției de către Comisia de Selecție, Echivalare și Recunoaștere Erasmus+ (C-SER) la nivel de facultate/ departament.
3) 31 mai 2019: : transmiterea de către coordonatori la Oficiul Erasmus+ a proceselor verbale de selecție și a dosarelor de candidatură ale studenților selectați și anunțarea rezultatelor selecției către studenții candidați.
4) Începând cu 31 mai 2019: nominalizarea studenților selectați la universitățile gazdă de către coordonatorii Erasmus+.

 
Transilvania Summer Event - TSE

Transilvania Summer Event le oferă studenților oportunitatea de a interacționa și de a învăța lucruri noi alături de specialiști din companiile partenere ale universității sau de la specialiști în domeniul consilierii în carieră.

Citește mai mult
Transilvania Summer Event - TSE 2019

Transilvania Summer Event le oferă studenților oportunitatea de a interacționa și de a învăța lucruri noi alături de specialiști din companiile partenere ale universității sau de la specialiști în domeniul consilierii în carieră.

Citește mai mult
SCSS 2021

Sesiunea Cercurilor Științifice Studențești reunește, în fiecare an,  sute de studenți de la toate facultățile Universității Transilvania din Brașov. Studenții fiecărei facultăți, indiferent de anul de studiu, își pot prezenta, într-un cadru organizat, rezultatele muncii de cercetare.

Citește mai mult
SCSS 2020

Sesiunea Cercurilor Științifice Studențești reunește, în fiecare an,  sute de studenți de la toate facultățile Universității Transilvania din Brașov. Studenții fiecărei facultăți, indiferent de anul de studiu, își pot prezenta, într-un cadru organizat, rezultatele muncii de cercetare.

Citește mai mult
Absolvenți în Fața COmpaniilor - AFCO

Dacă aveți un proiect inovator, o idee originală sau pur şi simplu credeți că lucrarea de licență, disertație sau de doctorat poate fi implementată într-o companie, vă așteptăm să vă înscrieți la AFCO – Absolvenți în Fața Companiilor.

Citește mai mult
Acte de studii

Actele de studii din sistemul național de învățământ superior sunt documente oficiale de stat, cu regim special, care confirmă studii de învățământ superior efectuate şi titluri şi/sau calificări dobândite. Actele de studii conferă titularilor acestora drepturi şi obligații care decurg din legislația în vigoare. Actele de studii sunt de tip diplomă, certificat şi atestat.

Documente necesare pentru a intra în posesia diplomei: 

• Carte de identitate (în original) pentru cetățenii români sau paşaport (în original) pentru cetățenii străini şi certificat de căsătorie sau alt document care atestă schimbarea numelui, dacă modificarea s-a produs ulterior absolvirii studiilor;
• Suplimentul la diplomă sau Foaia matricolă (se ridică de la secretariatul facultății absolvite);
• două fotografii tip ¾ cm, color, recent realizate, pe hârtie fotografică mată (după caz);
• taxă de păstrare (stocare), în cazul actelor de studii eliberate după o perioadă mai mare de timp de 60 de luni de la data absolvirii.

Pentru ridicarea diplomei este necesar să vă programați AICI.
Înainte de a vă programa pentru eliberarea Diplomei de studii, aveți posibilitatea de a completa online Chestionarul privind traseul ocupational.

Recomandări:
Păstrați în bune condiții originalele actelor de studii şi evitați depunerea acestora la dosarele de concurs. Nu plastifiați originalele actelor de studii, deoarece puteți avea dificultăți în privința autentificării şi apostilării acestora.

Eliberarea actelor de studii

Actele de studii se eliberează personal titularului, o singură dată, în original. În situații bine motivate, când titularul actului de studii nu se poate prezenta, actul de studii poate fi eliberat împuternicitului acestuia, cu aprobarea conducerii universității, pe bază de procură autentificată la notariat sau împuternicire avocațială în copie certificată conform cu originalul, în care se menționează în mod expres faptul că împuternicitul poate ridica acte de studii. Mandatarul se va legitima cu actul de identitate prevăzut în procură.
Procura notarială întocmită pe teritoriul altui stat trebuie să fie supralegalizată sau apostilată (apostila de la Haga) de către autoritățile competente din statul unde a fost întocmită, conform convențiilor internaționale şi se depune în original însoțită de traducere legalizată în limba română.
Lista statelor pentru care se solicită apostilarea sau supralegalizarea este disponibilă AICI.
Împuternicirile efectuate la ambasadele sau consulatele României din alte state şi emise sub semnătura ambasadorului/consulului nu trebuie supralegalizate/apostilate şi traduse.

Duplicate ale actelor de studii şi documentelor universitare

În cazul pierderii sau distrugerii complete, deteriorării parțiale sau plastifierii, se poate elibera un duplicat al acestuia, în urma depunerii următoarelor documente:

a. Duplicat al unui act de studii (de tip diplomă/certificat/atestat) care a fost pierdut sau distrus
• Cerere de întocmire a duplicatului, adresată rectorului universității.
• Monitorul Oficial al României – în care a apărut anunțul pierderii sau distrugerii complete a actului de studii. În anunț vor fi menționate: denumirea actului, numele şi prenumele titularului, anul finalizării studiilor, seria şi numărul actului respectiv, numărul şi data eliberării acestuia. În cazul în care nu mai dețineți nici o copie a actului pierdut, puteți solicita o adeverință cu datele necesare publicării anunțului în Monitorul Oficial.
• Declarație scrisă a titularului actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare şi împrejurările în care actul a fost pierdut sau distrus.
• Copie certificată conform cu originalul a certificatului de naștere
• Copie a documentului de identitate (carte de identitate sau pașaport)
• Două fotografii realizate recent, format 3 x 4 cm, color, pe hârtie fotografică
• Dovada plății taxei pentru eliberarea duplicatului, pentru fiecare act de studii pierdut.
• Procura notarială/împuternicirea avocațială în copie certificată cu originalul, după caz.

b. Duplicat al unui act de studii (de tip diplomă/certificat/atestat) care a fost deteriorat parțial sau plastifiat
• Cerere de întocmire a duplicatului, adresată rectorului universității.
• Actul de studii deteriorat parțial sau plastifiat, în original.
• Declarație scrisă a titularului actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare şi împrejurările în care actul a fost pierdut sau distrus.
• Copie certificată conform cu originalul a certificatului de naștere
• Copie a documentului de identitate (carte de identitate sau pașaport)
• Două fotografii realizate recent, format 3 x 4 cm, color, pe hârtie fotografică
• Dovada plății taxei pentru eliberarea duplicatului, pentru fiecare act de studii pierdut.
• Procura notarială/împuternicirea avocațială în copie certificată cu originalul, după caz.

Dosarul cuprinzând documentele menționate mai sus se depune la registratura universității şi este supus aprobării conducerii universității. Titularul duplicatului unui act de studii îşi poate ridica duplicatul respectiv în termen de o lună de la aprobarea cererii. Eliberarea duplicatelor actelor de studii se efectuează în condițiile practicate la eliberarea actelor originale.

c. Duplicat al unui document universitar anexă la diplomă (supliment la diplomă / foaia matricolă)
• Cerere de întocmire a duplicatului.
• Declarație scrisă a titularului actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare şi împrejurările în care documentul a fost pierdut, distrus sau deteriorat.
• Copie a documentului de identitate (carte de identitate sau pașaport)
• Dovada plății taxei pentru eliberarea duplicatului, pentru fiecare act de studii pierdut.
• procura notarială/împuternicirea avocațială în copie certificată cu originalul, după caz.

Dosarul cuprinzând documentele menționate mai sus se depune la facultatea care a organizat studiile. Titularul poate ridica duplicatul respectiv în termen de o lună de la aprobarea cererii. Eliberarea duplicatelor documentelor universitare se efectuează în condițiile practicate la eliberarea documentelor originale.

Foi matricole, programe analitice, adeverințe

Foile matricole şi situațiile şcolare se eliberează la cererea studenților şi absolvenților.
Cererea însoțită de chitanța reprezentând taxa pentru eliberarea foii matricole/situației şcolare se transmite secretariatului facultății absolvite.

Programele analitice se eliberează la solicitarea absolvenților. Pentru studenți şi foşti studenți cu studii nefinalizate programa analitică va cuprinde numai disciplinele studiate şi promovate de solicitant.
Cererea însoțită de chitanța reprezentând taxa pentru eliberarea programei analitice se transmite secretariatului facultății absolvite.

Adeverința de autenticitate: este solicitată de către Centrul Național de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor în vederea vizării actelor de studii sau de către alte instituții şi certifică autenticitatea şi valabilitatea înscrisurilor din actele de studii şi anexele acestora.
Cererea însoțită de chitanța reprezentând taxa, copii ale diplomei/certificatului şi a suplimentului la diplomă/foii matricole se depun la registratura universității sau se transmit prin email la Biroul Acte studii.

Echivalarea/ recunoaşterea actelor de studii în străinătate

Pentru recunoaşterea /echivalarea actelor de studii în străinătate vă recomandăm să luați legătura cu autoritățile competente din țara de destinație care se ocupă de recunoaşterea studiilor.
Vizarea actelor de studii este de competența Centrul Național de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației Naționale: https://cnred.edu.ro/#Vizare
În unele cazuri vi se poate solicita copia certificată a actelor de studii emise de Universitatea Transilvania din Brasov. Copiile certificate „conform cu originalul” se emit la cerere şi se transmit prin corespondența directă de la Universitatea Transilvania din Braşov către instituția din străinătate care le-a solicitat.
Cererea însoțită de chitanța reprezentând taxa, copii ale diplomei/certificatului şi a suplimentului la diplomă/foii matricole se depun la registratura universității sau se transmit prin email la adresa secretar-sef@unitbv.ro.
Universitatea Transilvania din Braşov efectuează la cerere, contra cost, traduceri oficiale ale actelor de studii şi documentelor universitare de tip foaie matricolă sau adeverință, în limbile engleză, franceză sau germană şi se eliberează sub antetul şi sigiliul universității, cu semnătura rectorului. Traducerile se emit la cerere şi se transmit prin corespondența directă de la Universitatea Transilvania din Braşov către instituția din străinătate care le-a solicitat.
Solicitările se depun la sediul Centrului de Învățare a Limbilor Moderne (Aula Universității Transilvania, et.II. - Strada Iuliu Maniu nr. 41A) sau prin email la adresa cilm@unitbv.ro.

Taxe

Vezi cuantumul taxelor percepute pentru diverse activități

 

 

AFCO 2018

Dacă aveți un proiect inovator, o idee originală sau pur şi simplu credeți că lucrarea de licență poate fi implementată într-o companie, vă așteptăm să vă înscrieți la AFCO – Absolvenți în Fața Companiilor. Vă veți prezenta proiectele în fața reprezentanților mediului economic.

Citește mai mult
SCSS 2018

Sesiunea Cercurilor Științifice Studențești reunește sute de studenți de la toate facultățile Universității Transilvania din Brașov. În cadrul conferinței tinerii își prezintă lucrările de cercetare sau analiză. Cele mai bune studii sunt premiate de către Universitate.

Citește mai mult