4. Criterii de selecție

a. CRITERII DE SELECȚIE

În procesul de selecție, vor fi considerate eligibile doar dosarele de candidatură complete.

Dosarele de candidatură vor fi evaluate și ierarhizate în baza următoarelor criterii/ priorități specifice pentru contractele instituționale KA131 și K171 pe baza punctajelor obținute, după cum urmează:

KA131

Criteriul Punctaj acordat
1. Candidaturile depuse de membrii echipei de implementare ai Programului Erasmus+ și cei ai Centrului de relații internaționale, în scopul implementării activităților de care sunt responsabili pentru acțiunile de internaționalizare a UNITBV 10

2. Numărul de participări anterioare la mobilități Erasmus+: 

a) nu a mai beneficiat de bursă ERASMUS + (prima mobilitate)

b) în ultimii trei 3 ani universitari, pentru asigurarea unei largi participări a personalului academic și administrativ din UNITBV la mobilități de predare/ formare

 

10 

6 - 0 mobilități
5 - 1 mobilități
4 - 2 mobilități
3 - 3 mobilități
2 - 4 mobilități
1 - 5 mobilități
0 - 6 mobilități

3. Participare la prima mobilitate de predare/formare către o universitate parteneră din UNITA pe perioada de implementare a proiectului https://www.unitbv.ro/afilieri-si-cooperari/unita-universitas-montium.html 10
4. Concordanța dintre programul de formare şi atribuțiile administrative ale candidaților (doar pentru mobilități de formare). 1 – 10
5. Conformitatea candidaturii cu obiectivele Programului Erasmus+ și cu Strategia de internaționalizare a universității: 
  • - îmbunătățirea calității parteneriatelor existente și deschiderea spre mediul economic și socio-cultural internațional;
  • - contribuții la dezvoltarea de noi programe de studii, îmbunătățirea conținutului programelor de studii existente, în special la programele cu predare în limbi străine;
  • - dezvoltarea de cursuri/ module de curs noi (în special la programele cu predare în limbi străine), dezvoltarea de noi metode de predare – învățare, introducerea de metode de lucru, procedee sau materiale considerate bune practici, specifice atribuțiilor profesionale;
  • - atragerea specialiștilor, cadrelor didactice și studenților din străinătate pentru realizarea de activități în cadrul UNITBV;
  • - contribuții la buna desfășurare a proiectelor KA131 și KA171 în UNITBV;
  • - contribuții la organizarea de evenimente educaționale relevante la nivel internațional etc.
  1 - 6

 

Pentru departajarea candidaților cu punctaje egale se va ține cont de:

  • 1 - punctajul obținut la criteriul privind numărul de participări anterioare la mobilități Erasmus+;
  • 2 - punctajul obținut la criteriul privind conformitatea candidaturilor cu obiectivele Programului Erasmus+ și cu Strategia de internaționalizare a universității.

KA171

Criteriul Punctaj acordat

1. a) Candidaturile depuse de persoanele de contact, în scopul implementării activităților de care sunt responsabili pentru acțiunile de internaționalizare a UNITBV

b) Candidaturile depuse de membrii echipei de implementare ai Programului Erasmus+ și cei ai Centrului de relații internaționale, în scopul implementării activităților de care sunt responsabili pentru acțiunile de internaționalizare a UNITBV

 c) Candidaturile depuse de membrii facultății care gestionează acordul inter-instituțional, în scopul implementării activităților de care sunt responsabili pentru acțiunile de internaționalizare a UNITBV

15 


10



5

2. Numărul de participări anterioare la mobilități Erasmus+ :

a. nu a mai beneficiat de bursă Erasmus+ (prima mobilitate)

b. în ultimii trei 3 ani universitari, pentru asigurarea unei largi participări a personalului academic și administrativ din UNITBV la mobilități de predare/formare

 
10

6 - 0 mobilități
5 - 1 mobilități
4 - 2 mobilități
3 - 3 mobilități
2 - 4 mobilități
1 - 5 mobilități
0 - 6 mobilități

3. Concordanța dintre programul de formare şi atribuțiile administrative ale candidaților (doar pentru mobilități de formare). 1 – 10
4. Conformitatea candidaturii cu obiectivele Programului Erasmus+ și cu Strategia de internaționalizare a universității:
  • - îmbunătățirea calității parteneriatelor existente și deschiderea spre mediul economic și socio-cultural internațional;
  • - contribuții la dezvoltarea de noi programe de studii, îmbunătățirea conținutului programelor de studii existente, în special la programele cu predare în limbi străine;
  • - dezvoltarea de cursuri/ module de curs noi (în special la programele cu predare în limbi străine), dezvoltarea de noi metode de predare – învățare, introducerea de metode de lucru, procedee sau materiale considerate bune practici, specifice atribuțiilor profesionale;
  • - atragerea specialiștilor, cadrelor didactice și studenților din străinătate pentru realizarea de activități în cadrul UNITBV;
  • - contribuții la buna desfășurare a proiectelor KA131 și KA171 în UNITBV;
  • - contribuții la organizarea de evenimente educaționale relevante la nivel internațional etc.
1 – 6

 

Pentru departajarea candidaților cu punctaje egale se va ține cont de:

  • 1 - distribuirea echitabilă a mobilităților pe facultăți/ departamente.
  • 2 - punctajul obținut la criteriul privind numărul de participări anterioare la mobilități Erasmus+.

b. REZULTATUL SELECȚIEI

Numărul de mobilități de predare/formare care vor fi selectate este stabilit anual, în funcție de bugetele aprobate prin contractele de finanțare încheiate între UNITBV și Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), pentru proiectele instituționale de mobilități KA131, respectiv KA171.

Grantul maxim finanțat/mobilitate se stabilește pentru fiecare proiect în parte de către Consiliul pentru relații internaționale al UNITBV în funcție de fondurile disponibile prin contractul de finanțare încheiat între UNITBV și ANPCDEFP și este valabil pentru întreaga perioadă de implementare a proiectului.

Fiecare proces de selecție se va încheia cu întocmirea unui proces verbal de selecție, de către comisia de selecție. Procesul verbal va include lista cu cadrele didactice selectate, rezerve și respinse; aceasta va fi publicată pe site-ul https://unitbv.ro/studenti/erasmus/erasmus-pentru-personalul-universitar.html .

Acodarea grantului de mobilitate este condiționată de realizarea mobilității conform dosarului de candidatură.

În proiectele KA131, dacă se impune schimbarea universități gazdă, punctajul obținut la selecție va fi recalculat în funcție de noua destinație a mobilității. Grantul aferent mobiltății către noua destinație nu va depăși valoarea grantului aprobat inițial la data selecției. Noul grant se va acorda doar dacă punctajul recalculat pentru noua destinație va situa candidatura tot pe un loc eligibil în lista de mobilități selectate la sesiunea de selecție respectivă.

În proiectele KA171 nu este posibilă schimbarea universități gazdă pentru care candidatul a fost selectat.

2. Condiții de eligibilitate

Mobilitățile de predare ale cadrelor didactice și ale personalului administrativ din Universitatea Transilvania din Braşov (UNITBV) se pot desfășura în:

  • universități din țările participante la programul Erasmus+ (proiect instituțional KA131);
  • universități din țările partenere programului Erasmus+ (proiect instituțional KA171),

cu care UNITBV are acorduri bilaterale inter-instituționale (IIA) încheiate, pentru domeniile de studiu în care se va derula activitatea de predare.

 

Pentru a beneficia de mobilitate de predare Erasmus+, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții de eligibilitate:

  • să dețină relații contractuale de muncă cu UNITBV în calitate de cadru didactic;
  • domeniul de predare/ studiu în UNITBV al candidatului să fie stipulat în acordul bilateral inter-instituțional (IIA), încheiat cu instituția parteneră pentru care candidează;
  • numărul maxim de mobilități Erasmus+ efectuate în cursul unui an universitar de către un cadru didactic este de două mobilități: cumulat mobilități de predare (STA) și/ sau de formare (STT), în cadrul oricăruia din proiectele instituționale KA131 și KA171;
  • durata minimă eligibilă a perioadei de predare este;
    • - pentru proiectul instituțional KA131: minimum 2 zile consecutive de activitate didactică, exclusiv zilele de călătorie; minimum 5 zile de activitate didactică, exclusiv zilele de călătorie în cazul în care activitatea de predare se desfășoară în cadrul unui PIM (program intensiv mixt).
    • - pentru proiectul instituțional KA171: 5 zile de activitate didactică, exclusiv zilele de călătorie.
  • durata maximă eligibilă a perioadei de predare este de 2 luni; 
  • numărul minim eligibil de ore de predare se calculează în funcție de numărul de zile de predare efectivă (indiferent dacă sunt zile finanțate sau cu zero grant Erasmus+), conform Ghidului de implementare pentru Instituțiile de Învățământ Superior, de exemplu:
    • - 8 ore pentru o mobilitate între 2 până la 5 zile de predare;
    • - 8 ore + (1,6 ore x numărul de zile ce depășește durata de 5 zile).

În luna august nu se desfășoară mobilități de predare. Se pot aproba, ca excepție, derularea mobilităților de predare în luna august, conform programului de activități din universitățile sau instituțiile partenere sau pentru participarea la o mobilitate de predare în cadrul unui PIM.


Mobilitățile de formare (STT) ale personalului didactic și administrativ din Universitatea Transilvania din Braşov (UNITBV) se pot desfășura în:

  • • universități și instituții din țările programului Erasmus+ (proiect instituțional KA131),
  • • universități din țările partenere programului Erasmus+ (proiect instituțional KA171), cu care există un acord inter-instituțional (IIA) încheiat între UNITBV și universitatea gazdă.

Pentru a beneficia de mobilitate de formare Erasmus+, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții de eligibilitate:

  • • să dețină relații contractuale de muncă cu UNITBV;
  • • numărul maxim de mobilități Erasmus+ efectuate în cursul unui an universitar (cumulat proiectele instituționale KA131 și KA171) este de:
    • - două mobilități pentru cadrele didactice, cumulat mobilități de predare (STA) și de formare (STT);
    • - două mobilități pentru personalul administrativ al UNITBV;
  • • se acceptă maxim o mobilitate STT în proiectul KA131 finanțată din același contract instituțional;
  • • durata minimă eligibilă a perioadei de formare este:
    • - pentru proiectul instituțional KA131: minimum 2 zile consecutive, exclusiv zilele de călătorie;  minimum 5 zile de activitate de formare, exclusiv zilele de călătorie în cazul în care activitatea de formare se desfășoară în cadrul unui PIM (program intensiv mixt).
    • - pentru proiectul instituțional KA171: 5 zile, exclusiv zilele de călătorie.
  • • durata maximă eligibilă a perioadei de formare este de 2 luni; 
  • • activitățile eligibile în cadrul mobilităților de formare sunt: evenimente internaționale, activități de formare profesională, observare directă la locul de muncă;

În luna august nu se desfășoară mobilități de formare. Se pot aproba, ca excepție, derularea mobilităților de formare în luna august, conform programului de activități din universitățile sau instituțiile partenere sau pentru participarea la o mobilitate de formare în cadrul unui PIM.

3. Selecția candidaților

Pentru KA131

Selecția candidaților pentru mobilități de predare/formare se organizează anual conform calendarului afișat pe site-ul https://unitbv.ro/studenti/erasmus/erasmus-pentru-personalul-universitar.html.

Prin decizia Consiliului pentru relații internaționale, se pot organiza sesiuni suplimentare de selecție, atunci când situația o impune.
Oficiul Erasmus+ poate lansa sesiuni speciale de selecție pentru mobilități de formare în cadrul unui PIM organizat de către un partener din UNITA.

Pentru KA171

Consiliul pentru relații internaționale decide cu privire la repartizarea fondurilor proiectului de mobilitate KA171, primite pe țări, la universitățile partenere pentru care s-au solicitat fonduri. Se va ține cont de următoarele criterii de repartizare:

  • ‒ solicitările formulate la depunerea aplicației (pe țări și universități partenere);
  • ‒ cerințele programului Erasmus+ cu privire la promovarea acordurilor inter-instituționale noi;
  • ‒ istoricul colaborării cu universitățile partenere;
  • ‒ asigurarea unei distribuiri echitabile a mobilităților pe facultăți/ departamente.

Selecția candidaților pentru mobilități de predare/formare se organizează anual conform calendarului afișat pe site-ul https://unitbv.ro/studenti/erasmus/erasmus-pentru-personalul-universitar.html.

Prin decizia Consiliului pentru relații internaționale, se pot organiza sesiuni suplimentare de selecție, atunci când situația o impune.

Procesul de selecție constă în două etape:

  • 1. înscrierea la concursul de selecție,
  • 2. selecția cadrelor didactice/personalului pentru mobilități de predare/formare.

1. ÎNSCRIEREA LA CONCURSUL DE SELECȚIE

Înscrierea la concursul de selecție se face pe baza unui dosar de candidatură, care va cuprinde:

Dosarul de candidatură se depune la Oficiul Erasmus+ al UNITBV.

2. SELECȚIA CANDIDAȚILOR PENTRU MOBILITĂȚI DE PREDARE/FORMARE

Evaluarea dosarelor de candidatură și realizarea selecției se efectuează de către Comisia de selecție a candidaților, numită de către Consiliul pentru relații internaționale; această comisie se compune din cinci membri plus doi supleanți, numiți din rândul membrilor Consiliului pentru relații internaționale, respectându-se regula evitării conflictului de interese.

Pot fi exceptate de la procesul de selecție dosarele de candidatură pentru mobilități de predare/formare ale cadrelor didactice/personalului care însoțesc grupuri de studenți care desfășoară activități de studiu în cadrul PIM.

Pot fi exceptate de la procesul de selecție și nu se iau în calcul la punctajul aferent criteriului de selecție  “Numărul de participări anterioare la mobilități Erasmus+ în ultimii trei 3 ani universitari” dosarele de candidatură pentru mobilități din categoria zero grant.

În toate aceste cazuri, dosarele trebuie să conțină toate documentele solicitate și celorlalți candidați, pe tot procesul derulării mobilității, de la etapa de selecție până la finalizarea mobilității.

5. Completarea dosarului de mobilitate

Dosarul de mobilitate va conține documentele din dosarul de candidatură, la care se adaugă încă două categorii de documente:

  • a) documente completate de candidații selectați,
  • b) documente întocmite de Oficiul Erasmus+.

a. Documente completate de cadrele didactice/personalul administrativ

  • - scrisoare de invitație/ accept din partea instituției gazdă;
  • - program de predare (Mobility Agreement – Staff Mobility for Teaching) semnat de candidat și reprezentanții instituțiilor de origine, respectiv gazdă; / program de formare(Mobility Agreement – Staff Mobility for Training) semnat de candidat și reprezentanții instituțiilor de origine, respectiv gazdă; 
  • - referat de deplasare semnat de către beneficiarul de mobilitate și reprezentanții UNITBV;
  • - dispoziția de deplasare a beneficiarului mobilității; se transmite beneficiarului;
  • - extras de cont in EURO, deschis pe numele candidatului selectat;
  • - poliță de asigurare de călătorie valabilă pe toată durata mobilității (sănătate, accident și răspundere civilă).

Nedepunerea, de către personalul selectat, a documentelor din dosarul de mobilitate în termenul specificat prin calendarele de selecție, atrage după sine pierderea calității de beneficiar „selectat” și disponibilizarea locului în lista de rezerve.

b. Documente întocmite de Oficiul Erasmus+

  • - contractul financiar semnat între UNITBV și beneficiarul de mobilitate; un exemplar se transmite beneficiarului;
  • - documente de plată de către UNITBV în favoarea beneficiarului a avansului de deplasare (80% din sprijinul individual și 100% contribuția la cheltuielile de transport).
6. Finalizarea mobilității și a dosarului de mobilitate

La finalizarea mobilității se urmăresc etapele:

  • 1. Predarea la Oficiul Erasmus+ de către beneficiar a următoarelor documente, în maximum o săptămână de la finalizarea mobilității:
    • atestatul de la universitatea parteneră (Confirmation of Attendance_STA - pt. cadrele didactice și Confirmation of Attendance_STT - pt. personalul universitar) - original – în document se va preciza perioada de desfășurare a mobilității de predare/formare  și, pentru STA,  numărul de ore de predare;
    • documente de transport (dus-întors), în funcție de mijlocul de transport ales:
      • - avion: taloanele de îmbarcare;
      • - autobuz/tren: bilete de călătorie;
      • - automobil: o declarație în acest sens, vignete și bonuri de combustibil din perioada deplasării.
    • documente de cazare: dovada cazării pe perioada mobilității
    • două fotografii din timpul mobilității, relevante pentru activitatea desfășurată și descrierea semnificației lor (se vor trimite în format electronic, la adresa erasmus@unitbv.ro) însoțite de formularul de acord publicare poze în albumul anual al universității (dacă este cazul).
  • 2. Completarea de către beneficiar a raportului individual de activitate (EU Survey), pe platforma Erasmus+ a Comisiei Europene;
  • 3. Plata de către UNITBV a soldului grantului Erasmus+ (20% din valoarea sprijinului individual).

Orice modificare a perioadei de mobilitate (prelungire sau reducere a numărului de zile de activitate) se poate face printr-un act adițional întocmit în timpul perioadei de mobilitate; în cazuri excepționale se poate întocmi, după încheierea mobilității, un act adițional constatator pentru prelungirea/ reducerea perioadei de mobilitate și de modificare corespunzătoare a grantului cuvenit.

8. Personalul selectat pentru mobilități de predare
Recunoașterea mobilității

Mobilitățile de predare/formare ale cadrelor didactice și ale personalului administrativ din Universitatea Transilvania din Braşov (UNITBV) se pot desfășura în:

  • universități din țările participante la programul Erasmus+ (proiect instituțional KA103);
  • universități din țările partenere programului Erasmus+ (proiect instituțional KA107),

cu care UNITBV are acorduri bilaterale inter-instituționale (IIA) încheiate, pentru domeniile de studiu în care se va derula activitatea de predare.

Despre Erasmus+

erasmus despre

Recunoașterea studiilor și a stagiilor de practică în străinătate prin programul Erasmus+ este garantată prin reglementări clare, astfel încât ceea ce inițial părea o mare provocare s-a transformat într-o uriașă poveste de succes prin „plusul” de experiență obținută atât la nivel academic cât și personal, pentru o seamă de studenți ce au avut curajul să participe la selecția pentru o mobilitate în străinătate. 


 

Regulamente

De ce alegi ERASMUS+

Erasmus+ este mai mult decât o mobilitate, este o experiență de viață. Nu o spunem noi, ci o spun sutele de studenți care se înscriu pentru mobilitățile ERASMUS+. Citește doar o parte din mărturiile celor care au avut curajul să răspundă afirmativ provocării ERASMUS+!

Forum de discuții ERASMUS+
Broșura ERASMUS+ 2021 – „Cum să fii pe plus în studenție” / Upgrade your studentship to plus version
Broșura ERASMUS+ 2019 – „Erasmus+ un plus pentru tine”
Broșura ERASMUS+ 2018 – „De la student, la student+”

Programe intensive mixte (Blended Intensive Programme BIP)

Programele intensive mixte (Blended Intensive Programs – BIP) sunt programe academice intensive, de scurtă durată, dezvoltate în comun de minimum 3 instituții de învățământ superior din Țările Programului Erasmus+ (KA131), care utilizează modalități inovatoare de învățare și predare, inclusiv cooperarea online.

Apel candidaturi BIP - Septembrie 2024

Membrii comunității academice interesați de organizarea unui BIP pot depune cererea și anexele asociate la Biroul Erasmus+ până la data de 31.10.2024.

Activitățile fizice și virtuale previzionate în BIP trebuie să finalizaze până la data de 31.07.2025.

Detalii la adresa: outgoing-sd@unitbv.ro

Durata BIP: între 5 și 30 zile de activitate în format fizic, la care se adaugă obligatoriu o componentă virtuală înainte sau după componenta fizică.

Număr instituții partenere: Un BIP trebuie să fie elaborat și pus în aplicare de cel puțin 3 instituții de învățământ superior care dețin o Cartă Universitară Erasmus (ECHE), provenind din cel puțin 3 țări participante la Programul Erasmus+ (KA131), dintre care una are rol de coordonator.

Număr credite acordate studenților participanți: În urma participării la activitățile fizice și virtuale din cadrul BIP-ului studenților participanți trebuie să li se acorde minimum 3 credite ECTS.

Participanți eligibili (learners):

• studenți înmatriculați la o instituție de învățământ superior pentru programe de studii care conduc la obținerea unei diplome recunoscute la oricare nivel: licență, master sau doctorat;

• personal dintr-o instituție de învățământ superior (cadre didactice, cercetători sau personal administrativ).

• studenții și personalul universitar provenind de la o instituție de învățământ superior dintr-o țară a Programului (KA131) care deține o Cartă Erasmus pot participa la un BIP cu finanțarea mobilităților din fondurile proprii Erasmus+ ale universității de origine;

• studenții și personalul universitar provenind de la o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță neasociată la program (KA171) pot participa la un BIP însă nu se iau în calculul numărului minim eligibil de participanți la un BIP.

Personalul didactic și de formare implicat în realizarea unui BIP (trainers) poate fi format din:

• personalul din instituțiile de învățământ superior dintr-o țară a Programului (KA131) sau o țară terță neasociată la program (KA171) pentru care există acord bilateral Erasmus+ semnat;

• personalul din companii sau organizații publice/private, active pe piața muncii sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovării, invitat să predea la o universitate dintr-o țară a Programului KA131.

• Depunerea expresiilor de interes pentru organizarea unui BIP se poate face conform apelului la candidaturi aprobat de Consiliul de Administrație al UNITBV;

•Acordarea finanţării se face ȋn urma aprobării acordate de către Consiliul de Administrație și Senatul universității.

Finanțarea Erasmus+ acordată pentru cheltuielile de organizare a unui BIP în cadrul UNITBV este de 400 de Euro/ participant, pentru un număr de minimum 15 participanţi și maximum 20 de participanți.

Finanțarea poate acoperi costuri legate direct de organizarea unui BIP.

Fondurile nu sunt destinate acoperirii cheltuielilor de ședere și de călătorie ale participanților la BIP (learners).

Tipuri de costuri acoperite din grantul Erasmus+:

• costuri privitoare la pregătirea, conceperea, dezvoltarea, implementarea și monitorizarea BIP-ului (atât activitatea fizică, cât și cea virtuală), precum și costuri de gestionare și coordonare generală a activităților (exemplu: cheltuieli salariale pentru personalul UNITBV).

•costurile pot include: producerea de documente sau materiale educaționale, închirierea de săli, închirierea de echipamente, excursii, activități de comunicare, traducere și interpretare, vizite pregătitoare și sarcini administrative, cu excepția costurilor de ședere și de călătorie ale participanților.