Erasmus pentru personalul universitar
Alege țara și universitatea potrivită domeniului de interes:
Informații mobilități
Mobilitățile de studiu (SMS) pentru studenții Universității Transilvania din Brașov (UniTBv), în cadrul programului Erasmus+, se desfășoară pe baza Acordurilor inter-instituționale (IIA) agreate de univeristățile semnatare ( IIA cu țările programului sau IIA cu țările partenere) și a Contractelor de finanțare semnate între UniTBv și Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) pentru:
• proiecte instituționale KA103, între țările programului, adică țările UE și țări asociate;
• proiecte instituționale KA107, între țările programului şi țările partenere programului.
Mobilitățile de studiu (SMS) și de practică (SMP), pentru studenții și proaspăt absolvenții Universității Transilvania din Brașov (UniTBv), în cadrul programului Erasmus+, se desfășoară prin:
• proiectul instituțional KA103, în țările programului (țări UE și țări asociate);
• proiectul instituțional KA107, în țările partenere programului.
11. Formulare și alte documente
Regulament recunoaștere și echivalare Erasmus+
Criterii suplimentare selecție MEDICINĂ
Criterii suplimentare selectie IESC
Criterii suplimentare selecție SEAA
Criterii suplimentare selecție IM
Criterii suplimentare selecție PSE
Confirmation of Registration SM
SMS Learning agreement Studies BEFORE mobility
SMP_Learning agreement Traineeships BEFORE mobility
SMP_Learning agreement Traineeships BEFORE mobility Doctorat
9. Întoarcerea din mobilitate și închiderea dosarului
1. Predarea documentelor de mobilitate
Studentul beneficiar va preda documentele în maximum 30 zile de la finalizarea mobilității, după cum urmează:
- •adeverința de mobilitate (original), semnată și ștampilată de la universitatea gazdă, conținând perioada mobilității; se depune în original la Oficiul Erasmus+ și în copie la coordonatorul Erasmus+ pe facultate/ departament/ SDI (Confirmation of attendance);
• transcript of records obținut de la universitatea parteneră, conținând rezultatele profesionale (note și credite la disciplinele prevăzute în Learning Agreement Student Mobility for Studies) se depune atât la Oficiul Erasmus+ (copie), cât și la coordonatorul Erasmus+ la nivel de facultate/ departament/ SDI (original/ copie), în vederea recunoașterii și echivalării studiilor – pentru mobilități de studiu de lungă durată;
• atestat de practică (Learning Agreement – secțiunea After the mobilitysemnat și ștampilat de la instituția parteneră, conținând detalierea activităților practice efectuate și perioada mobilității; se depune în original la Oficiul Erasmus+ și în copie la coordonatorul Erasmus+ pe facultate/ departament SDI – pentru mobilități de practică și mobilități de studiu de lungă durată doctoranzi;
• documente de transport și cazare, se depun la Oficiul Erasmus+;
2. Completarea raportul individual de activitate (EU Survey), format electronic, pe care studentul îl primeste de pe platforma Agenției Europene Erasmus+ (Mobility Tool) la finalul mobilității (valabil pentru proiecte KA103, KA131).
3. Susținerea testării OLS a competențelor lingvistice la finalizarea mobilității (valabil pentru proiecte KA103, KA131).
4. Plata diferenței de grant (soldului) Erasmus+ în favoarea studentului beneficiar de mobilitate Erasmus+ (stat de plată) sau emiterea notei de debit.
Plata soldului este condiționată de îndeplinirea de către student a tuturor obligațiilor contractuale, respectiv de închiderea dosarului de mobilitate. În cazul în care grantul primit de titularul de mobilitate este mai mare decât grantul final cuvenit, stabilit pe baza dosarului complet de mobilitate, Oficiul Erasmus+ va emite o notă de debit cu suma datorată a fi restituită de către titularul de mobilitate.
5. Recunoașterea și echivalarea mobilității se realizează de către membrii C-SER în exercițiu la acea dată conform Regulamentului de recunoaștere a perioadelor de studii sau de practică efectuate în cadrul mobilităților prin programul Erasmus+.
8. Modificarea perioadei de mobilitate
Modificarea duratei contractuale (prelungire sau diminuare) se va realiza cu respectarea duratei minime și maxime eligibile pentru tipul respectiv de mobilitate (cu excepția cazurilor de forță majoră).
Diminuarea perioadei de mobilitate se poate aproba dacă noua perioadă (diminuată) va permite studentului realizarea obiectivelor academice agreate în Learning Agreement. Grantul total Erasmus+ se va recalcula în concordanță cu noua durată a mobilității.
Prelungirea perioadei de mobilitate Erasmus+ de studiu se poate realiza doar pentru perioade cuprinse în cadrul aceluiași an universitar.
Finanțarea perioadei de prelungire este posibilă doar în limita fondurilor disponibile în proiectul Erasmus+ în cadrul căruia se derulează mobilitatea. Modificarea duratei contractuale (prelungire sau diminuare) se va realiza prin încheierea unui act adițional la contractul financiar, în urma aprobării cererii adresate în scris de către student Oficiului Erasmus+ al UNITBV (Request for extension of mobility/ Cerere diminuare perioadă).
În cazul prelungirii mobilității de studiu pentru semestrul II, studentul va trimite Oficiului Erasmus+ și copia scanată a documentului Learning Agreement Student Mobility for Studies – secțiunea During the mobility completat pentru un minimum de 40 credite ECTS/ an şi semnat de toate părțile.
Pentru mobilitatea de lungă durată, modificarea perioadei Erasmus+ (diminuare sau prelungire) se va realiza în urma aprobării cererii de modificare a perioadei, adresate în scris de către student Oficiului Erasmus+ al UNITBV cu minimum o lună înainte de:
- • noua dată de final a mobilității (în cazul diminuării perioadei Erasmus+);
- • data de final a mobilității prevăzută în contractul financiar Erasmus+ (în cazul prelungirii perioadei Erasmus+).
Cererea va fi însoțită de o dovadă a noii date de final a mobilității: calendar academic al universității gazdă sau un alt document justificativ. Pentru mobilitatea de scurtă durată, modificarea duratei studiilor trebuie făcută în timpul mobilității inițial contractate.
În cazuri excepționale, în care există o neconcordanță între perioada contractuală și cea efectivă de mobilitate, care este adusă în mod tardiv la cunoștința Oficiului Erasmus+, se poate încheia cu studentul un act adițional constatator la contractul financiar Erasmus+.
7. Derularea mobilității
Derularea mobilității constă în următoarele etape:
- 1. plecarea studentului beneficiar în mobilitate și sosirea la instituția gazdă.
- 2. transmiterea către Oficiul Erasmus+ al UNITBV, de către student, în termen de o săptămână de la sosire, a confirmării de înregistrare la instituția parteneră ( Confirmation of Registration SM) - pentru mobilitatea de lungă durată;
- 3. completarea Learning Agreement– secțiunea During the mobility în cazul în care sunt necesare modificări la programul de studiu/ practică; semnarea de către ambele instituții şi transmiterea formularului semnat, cu modificările aferente trebuie realizată în maximum 4 săptămâni de la începerea mobilității - pentru mobilitatea de lungă durată;
- 4. participarea studentului beneficiar la activitățile - stabilite prin Learning Agreement;
- 5. urmarea cursului lingvistic OLS – în cazul studenților care au primit o licență de curs OLS (proiecte KA103 și KA131);
- 6. completarea raportului individual de activitate (EU Survey), format electronic, pe care studentul îl primește de pe platforma Agenției Europene Erasmus+ (Mobility Tool) în timpul mobilității (valabil pentru proiecte KA107).
6. Pregătirea plecării în mobilitate
- 1. Completarea dosarului de mobilitate
Sub îndrumarea coordonatorului Erasmus+ la nivel de facultate/ departament/ SDI, studenții selectați vor completa dosarul de candidatură cu următoarele documente:
- • Learning Agreement– secțiunea Before the Mobility.
Formatul Pdf. al documentului semnat de către toate părțile se transmite prin e-mail Oficiului Erasmus - • invitație/ scrisoare de acceptare/ e-mail
- • calendarul academic al universității gazdă – pentru mobilități de studiu
- • extras de cont în Euro pe numele titularului de mobilitate
- • fișa OLS (valabil pentru proiecte KA103, KA131);
- • polița/ polițele asigurărilor de sănătate, de accident și de răspundere civilă care să acopere întreaga perioadă de mobilitate, inclusiv datele călătorilor de dus și întors.
- • document justificativ – adeverința emisă de secretariatul facultății, care atestă calitatea de absolvent (SMP derulate ca proaspăt absolvent).
- • documente justificative pentru statutul de student cu oportunități reduse.
- 2. Încheierea contractului financiar
Studentul va încheia un contract financiar cu Universitatea Transilvania din Brașov înainte de începerea mobilității. Mobilitatea Erasmus+ se poate realiza doar în perioada eligibilă a contractului de finanțare instituțional Erasmus+ din care se acordă grantul pentru respectiva mobilitate.
Perioada maximă finanțată unui student pentru o mobilitate se stabilește în funcție de valoarea grantului instituțional Erasmus+ și numărul de mobilități contractate între UNITBV și ANPCDEFP.
- 3. Susținerea testării OLS a competențelor lingvistice
Studenții titulari ai unei mobilități Erasmus+ vor susține testul inițial de limbă OLS, înainte de începerea mobilității (valabil pentru proiecte KA103 și KA131).
- 4. Plata avansului grantului Erasmus+
Se face în acord cu prevederile contractului financiar încheiat între student și UNITBV. Ca regulă generală, plata grantului Erasmus+ se va realiza prin transfer bancar către contul în Euro deschis pe numele titularului de mobilitate. Excepțiile de la această regulă generală vor fi tratate individual.
- 5. Emiterea dispoziției de deplasare
Oficiul Erasmus+ din UNITBV va emite dispoziția de deplasare externă a studentului beneficiar al mobilității și o transmite secretariatului facultății/ SDI la care este înmatriculat studentul/ școlii doctorale interdisciplinare.
Pentru mobilitățile derulate ca proaspăt absolvent nu se emit dipoziții de deplasare.
5. Criteriile de selecție
- 1. Criterii generale de selecție
Studenții Erasmus+ din Universitatea Transilvania din Brașov sunt selectați la nivel de facultate/ SDI, de către membrii Comisiei de selecție, echivalare şi recunoaştere a perioadei de studii sau de practică (C-SER), în mod corect, imparțial şi transparent, conform următoarelor criterii generale de selecție:
- • studentul trebuie să aibă rezultate academice corespunzătoare, astfel încât să poată face față solicitărilor profesionale la care se va angaja prin contractul financiar Erasmus+ (Anexa Learning Agreement); (nota minimă 5, sau minimul impus de instituția gazdă pentru care candidează dacă acesta este mai mare de 5, sau minimul impus prin regulile suplimentare de eligibilitate și selecție de la facultate).
- • studentul trebuie să facă dovada îndeplinirii cerințelor de competență lingvistică pentru limbile străine în care se vor derula activitățile academice la instituțiile gazdă pentru care candidează (nota minimă 5 sau minimul impus de instituția gazdă pentru care candidează dacă acesta este mai mare de 5).
Departajarea studenților candidați pentru aceeași instituție gazdă se realizează prin ierarhizarea acestora în funcție de media generală de selecție, acordându-se prioritate studenților cu mediile cele mai mari.
Dovada competențelor lingvistice se poate face prin unul din următoarele documente:
- • certificat lingvistic eliberat de UNITBV pe baza rezultatului testării lingvistice organizate de Oficiul Erasmus+, certificat valabil pe o perioadă de 3 ani de la data emiterii și care atestă nota minimă 5.
Notele între 7 și 10 se asociază unui nivel minim B2 solictat de instituția partener.
Notele între 5 și 6,99 se asimilează unui nivel minim B1 solicitat de către instituția partener.
Notele mai mici de 5 nu dau dreptul studentului de a participa la selecția Erasmus+. - • cererea on-line de înscriere pentru mobilitatea Erasmus+ din care reiese programul de studiu la care este înmatriculat – pentru studenții care au aceeași limbă de studiu la programul de studiu din UNITBV și la instituția gazdă pentru care candidează (se va echivala cu nota 10);
- • cererea on-line de înscriere care cuprinde declarație pe proprie răspundere – pentru studenții care vor derula mobilitatea Erasmus în limba maternă la instituția gazdă (se va echivala cu nota 10);
- • rezultatul testării lingvistice OLS, susținută cu maximum trei ani înainte de data candidaturii Erasmus+, se va echivala conform tabelului următor:
Nivel conform test OLS | A1 | A2 | B1 | B2 | C1 | C2 |
Nota echivalentă | 7 | 8 | 9 | 10 | 10 | 10 |
- • certificatul de competențe lingvistice, nivel minimum B1, eliberat de o organizație recunoscută (conform tabelului), valabil la data organizării selecției (se va echivala cu nota 10).
Limba străină | Certificat de competențe lingvistice nivel minimum B1 eliberat de o organizație recunoscută (exemple) |
Engleză | Cambridge English Preliminary (PET); Cambridge English First (FCE); Cambridge English Advanced (CAE); TOEFL (minim 42); IELTS (minim 5-6,5); Certificat CILM UniTBv (nivel minim B1) |
Franceză | DELF (nivel minim B1); DALF (nivel C1); Certificat CILM UniTBv (nivel minim B1) |
Germană | Goethe Zertifikat (nivel minim B1); Certificat CILM UniTBv (nivel minim B1) |
Italiană | CELI (nivel minim B1); Certificat CILM UniTBv (nivel minim B1) |
Spaniolă | DELE (nivel minim B1); Certificat CILM UniTBv (nivel minim B1) |
Rusă | Certificat CILM UniTBv (nivel minim B1) |
Studenții candidați au datoria să se intereseze care este limba în care se vor derula activitățile academice la instituțiile gazdă pentru care candidează și care este nivelul minim de competențe lingvistice solicitat de instituțiile partenere.
- 2. Criterii suplimentare de selecție
Facultățile/ SDI își pot stabili criterii suplimentare de selecție, care vor fi accesibile pe pe site-urile facultăților/ SDI și pe site-ul UNITBV.
- 3. Procesul de selecție
C-SER de la nivelul fiecărei facultăți/ SDI efectuează selecția studenților candidați în funcție de:
- a) evaluarea rezultatelor academice, respectiv:
- • media semestrelor încheiate aferente ciclului de studii la care este înmatriculat studentul la momentul selecției SAU
- • media de admitere la ciclul de studii la care este înmatriculat studentul la momentul selecției – dacă nu are nici un semestru încheiat la momentul selecției;
- • media obținută pe parcursul semestrelor finalizate din anul I de studii, programul de pregătire universitară avansată (PPUA) – pentru mobilități ale doctoranzilor;
- b) evaluarea compețentelor lingvistice pentru limba în care se va desfășura activitatea în cadrul mobilității;
- c) criterii suplimentare de selecție ale facultății/ SDI la care este înmatriculat studentul (dacă este cazul).
Ponderea criteriilor de selecție va fi următoarea:
Fără criterii suplimentare de la facultate/ SDI | Cu criterii suplimentare de la facultate/ SDI | ||
a) | 70% | a) | 50% |
b) | 30% | b) | 30% |
c) | 0% | c) | 20) |
Procesul de selecție se finalizează cu completarea Procesului verbal de selecție studenți (PV), semnat de către membrii C-SER în exercițiu la acea dată și prin comunicarea rezultatelor selecției de către coordonatorul Erasmus+ la nivel de facultate/ departament/ SDI, atât candidaților înscriși, cât și Oficiului Erasmus+. Pentru candidaturile depuse pe Portalul Erasmus+ coordonatorul Erasmus+ la nivel de facultate/ departament/ SDI va actualiza pe portalul Erasmus+ UNITBV statutul fiecărui student candidat.
- 4. Nominalizarea la instituțiile partenere a studenților selectați
Se efectuează de către coordonatorii Erasmus+ la nivel de facultate/ departament/ SDI, cu respectarea termenelor de nominalizare impuse de instituțiile partenere.
4. Înscrierea la concursul de selecție
A. Pentru mobilități de lungă durată: înscrierea se face prin depunerea on-line a dosarului de candidatură pe portalul Erasmus+ UNITBV (https://erasmus.unitbv.ro/). Dosarul de candidatură va cuprinde:
1. Documente obligatorii:
- • cerere de înscriere completată on-line care va conține:
- - datele personale și academice de identificare a studentului candidat;
- - declarația privitoare la nivelul competențelor lingvistice pentru limbile de studiu/ lucru la instituțiile pentru care candidează;
- - declarația privind îndeplinirea criteriilor de acordare a grantului suplimentar pentru studenți cu oportunități reduse
- - declarația privitoare la numărul de luni de mobilitate Erasmus+ derulate anterior;
- - denumirea instituțiilor gazdă pentru care candidează (3 opțiuni) și perioada estimată a mobilității.
- • curriculum vitae (CV) – format Europass, în limba română, limba engleză sau în limba de studiu la universitatea gazdă, maximum 2 pagini;
- • carte de identitate (pentru studenții cu cetățenie română)/ copie pașaport + dovada șederii legale pe teritoriul României la data selecției (pentru studenții de alte naționalități);
- • documente eliberate de facultate/ SDI (după caz):
-
- • situația şcolară – în cazul studenților care, la momentul selecției, au încheiat cel puțin un semestru în cadrul ciclului de studii la care sunt înmatriculați, SAU
- • adeverință care să ateste media de admitere pentru ciclul de studii la care sunt înmatriculați studenții la momentul selecției, în cazul studenților care la momentul selecției nu au nici un semestru încheiat în cadrul ciclului de studii respectiv, SAU
- • adeverință de la SDI cu media obținută pe parcursul semestrelor finalizate din anul I de studii, programul de pregătire universitară avansată (PPUA) – pentru mobilități ale doctoranzilor.
- • documente doveditoare ale competențelor lingvistice.
- 2. Documente suplimentare solicitate de facultate/ SDI (dacă este cazul) - se vor consulta criteriile suplimentare de eligibilitate/ selecție stabilite de facultatea/ SDI la care este înmatriculat studentul.
- 3. Documente justificative pentru îndeplinirea criteriilor de încadrare la categoria studenților cu oportunități reduse.
B. Pentru mobilități de scurtă durată: înscrierea se face prin depunerea dosarului de candidatură la Oficiul Erasmus+ (fizic sau prin e-mail la adresa outgoing@unitbv.ro)
Dosarul de candidatură va conține aceleași documente ca și dosarul de candidatură pentru mobilitatea de lungă durată, cu următoarele completări:
- • cererea de înscriere va fi completată electronic și semnată olograf de către student
- • scrisoare de accept din partea universității organizatoare
- • programul detaliat al mobilității, din care să reiasă componenta virtuală - pentru mobilitățile derulate la nivel licență și master.