Consolidarea capacității instituționale pentru cercetare din cadrul UNITBv prin dezvoltarea politicii de recrutare OTM-R și implementarea Planului de acțiune HRS4R
 
Soluții și resurse pentru integrarea creativității în pedagogia universitară (UNISTEAM)
 
Internaționalizare în străinătate și „acasă" pentru intensificarea expunerii Universității Transilvania din Brașov la mediul academic internațional
 
Antreprenoriat și digitalizare la Universitatea Transilvania din Brașov

 

f2f/e-Strategii și servicii Universitare de Consiliere în Carieră prin Educație pentru creșterea rezilienței și a incluziunii în învățământul superior
 
Creșterea polifuncționalității și multidisciplinarității bazelor didactice și de practică la standarde specifice unui învățământ modern
 
4 Career - O abordare multi-nivel a Universității Transilvania, privind formarea, orientarea în carieră și inserția pe piața muncii a absolvenților

Creșterea polifuncționalității și multidisciplinarității bazelor didactice și de practică la standarde specifice unui învățământ modern (POLIBAD 2022)
 
 Internaționalizarea Universității Transilvania din Brașov în contextul „noului normal” determinat de pandemia de COVID-19
 
 Soluții și resurse inovative pentru cultivarea creativității studenților (UNINOVA)
 
Mentorat Academic și Performanță în Învățământul Superior
 
Dezvoltarea capacității instituționale pentru cercetare in UNITBV prin implementarea strategiei HRS4R (Carta si Codul European al Cercetătorilor) și a Planului privind egalitatea de gen in cercetare
 
Inovație și Antreprenoriat la Universitatea Transilvania din Brașov
 
O abordare integrată a inserției profesionale a absolvenților Universității Transilvania din Brașov – competențe, orientare, angajare
 

Universitatea audiovizuală. Soluții și resurse didactice contemporane în contextul noii culturimediate tehnologic (UNICAST)
 
UNITBV Research Training HUB
 
SAS-UNITBV și clubul antreprenorilor; împreună pentru educația antreprenorială a studenților
 
„Internaționalizarea acasă” crearea unei culturi a interacțiunii internaționale continue la Universitatea Transilvania din Brașov
 
Strategii de Consiliere și Orientare Personalizate în dezvoltarea în carieră la Universitatea Transilvania din Brașov (UNITBV) Explorând Viitorul

  

SAS-UNITBV și clubul antreprenorilor; împreună pentru educația antreprenorială a studenților

Cercetarea interdisciplinara de excelență în cadrul Institutului de Cercetare Dezvoltare al UniTBv

 

Promovare eficientă și infrastructură adecvată factori cheie pentru internaționalizarea Universității Transilvania din Brașov
 
lnstrumente online pentru Centrul de scriere academică al Universității Transilvania din Brașov
 
Antreprenoriat versus intraprenoriat la Universitatea Transilvania; două direcții de dezvoltare în carieră bazate pe același set de competențe
 
Cresterea polifunctionalității și multidisciplinarității bazelor didactice si de practica la standarde specifice unui invatamant modern (POLIBAD 2020)
 
Dezvoltarea și implementarea de strategii instituționale vizând incluziunea, egalitatea de șanse și reușita academică de la admitere până la absolvire

Stagii postdoctorale pentru cercetarea de excelență
 
„Internaționalizarea în străinătate” și „internaționalizarea acasă” componente conexe pentru dezvoltarea dimensiunii internaționale a Universității Transilvania din Brașov
 
Centrul de scriere academică un serviciu transcurricular pentru studenți
 
Baze didactice și de practică polifuncționale și multidisciplinare la standarde specifice unui învățământ modern (POLIBAD 2019)
 
Antreprenoriatul o variantă pentru susținerea creativității studenților din Universitatea Transilvania (Start-up UTBv)

Pragmatism și profesionalism în educația în domeniul eticii cercetării științifice premisă a autenticei creativități

Optimizarea activității în cadrul sistemului de control intern managerial (SCIM) prin creșterea rolului tehnologiei informației și comunicării în procesele decizionale și de guvernanță
Suport Universitar pentru Calitate, Competitivitate și Echitate Studențească ( SUCCES)
  • Nr. proiect: ROSE/AG nr. 64/2017
  • Coordonator UNITBV: BRĂTUCU Gabriel 
  • Perioada: 30.11.2017-29.11.2020

Cu un buget total de 681720 lei, proiectul SUCCES, finanțat de Ministerul Educației Naționale prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă, se adresează studenților din anul I ciclul licență IF, care sunt expuși riscului de abandon, cu scopul de a-i ajuta în vederea promovării anului de studii. Pe parcursul derulării proiectului au fost incluși în grupul țintă studenții din anul I Licență IF care proveneau din mediul rural, aveau media generală la bacalaureat sub 7, proveneau din familii cu situații speciale (orfani de un părinte, familii monoparentale, case de copii etc.), care au avut mai mult de 50% procentul de prezență la cursuri și seminarii sau care au avut cel puțin 2 restanțe în prima sesiune de examene. Pe parcursul celor trei ani de implementare, proiectul prevede un grup țintă de 600 de studenți.
În anul universitar 2017-2018 au fost incluși în grupul țintă 204 studenți, 50 de studenți au beneficiat de consiliere profesională și orientare în carieră, iar 87 de studenți au beneficiat de programe remediale personalizate, care au presupus discuții și pregătire cu cadre didactice la următoarele discipline: Microeconomie, Matematică pentru economiști și Bazele informaticii. La sfârșitul anului au fost organizate două excursii de studii cu vizite la agenți economici, una de 2 zile la Sibiu și una de o zi la Bran.
În anul universitar 2018-2019 au fost incluși în grupul țintă 230 studenți, 50 de studenți au beneficiat de consiliere profesională și orientare în carieră, iar 113 de studenți au beneficiat de programe remediale personalizate, care au presupus discuții și pregătire cu cadre didactice la următoarele discipline: Microeconomie, Matematică pentru economiști și Bazele informaticii. La sfârșitul anului a fost organizată o excursie de studii care a cuprins vizite la agenți economici din Poiana Brașov, Râșnov și Cristian.
În anul universitar 2019-2020 au fost incluși în grupul țintă 235 studenți. 50 de studenți vor beneficia de consiliere profesională și orientare în carieră, iar un număr semnificativ de studenți vor participa la programe remediale personalizate. In luna ianuarie 2020 se va organiza o excursie de studii, de 2 zile, cu vizite la agenți economici din București.


Programe pentru Dezvoltarea personală și creșterea Performanțelor academice în scopul Menținerii calității de STUDENT - ProDPM-STUDENT
  • Nr. proiect: ROSE/Acord de grant 70/SGU/NC/I
  • Coordonator UNITBV: JALIU Codruța Ileana
  • Perioada: 11.12.2017 – 30.09.2021

Reducerea ratei de abandon și creșterea numărului de absolvenți de învățământ terțiar constituie priorități la nivelul Facultății de Design de produs și mediu. Ca urmare, obiectivul general al proiectului ProDPM-STUDENT îl constituie proiectarea și implementarea de programe pentru creșterea performanțelor academice și dezvoltarea personală în scopul menținerii calității de student la Facultatea de Design de produs și mediu.
Activitățile organizate în cadrul proiectului au în vedere:
- creșterea performanțelor profesionale ale studenților (a ratei de promovare) prin programe remediale care au drept scop acoperirea lacunelor cu care vin din învățământul preuniversitar și parcurgerea curriculei disciplinelor din planul de învățământ al anului I; programele remediale sunt planificate săptămânal, în pachete de câte 2 ore, în concordanță cu orarul studenților;
- organizarea de activități de consiliere și dezvoltare personală și eficientizarea programelor de îndrumare și tutorat, care să permită integrarea mai facilă în mediul universitar, atât din punct de vedere social, cât și educațional, reducerea ratei de abandon dar și creșterea performanțelor și a promovabilității;
- organizarea de activități de consiliere și orientare profesională pentru o cunoaștere a pieței muncii și o corelare a abilităților și obiectivelor proprii cu domeniile de pregătire profesională; studenții efectuează vizite de studii la companii locale și naționale, completează caietul studentului pentru orientarea în carieră, care conține o colecție de fișe de lucru.
Grupul țintă vizat în proiect pentru întreaga perioadă de implementare este estimat la 530 de studenți înmatriculați în anul I din cadrul programelor de studii de licență coordonate de facultate și care se încadrează în categoria studenților cu risc ridicat de abandon școlar.
Echipa proiectului este formată, în principal, din cadre didactice de la Facultatea de Design de produs și mediu și Facultatea de Psihologie și științele educației, dar și din personal de instruire pentru activitățile remediale - cadre didactice din universitate.
Resursele financiare necesare pentru derularea eficientă a proiectului pe toată perioada de implementare sunt de 681720 lei.


MAnagementul RIScului de Abandon în primul an de studii de licență pentru studenții Facultății de Silvicultură şi Exploatări Forestiere - MARISA
  • Nr. proiect: ROSE/34/SGU/NC/I din 27.10.2017
  • Coordonator UNITBV: VOROVENCII Iosif 
  • Perioada: 27.10.2017 – 27.10.2020

Obiectivul principal al proiectului este de a sprijini studenţii din anul I ai ciclului de licenţă de la Facultatea de Silvicultură şi exploatări forestiere (FSEF) care sunt expuşi riscului de abandon.
Obiectivele specifice ale proiectului vizează identificarea studenţilor din anul I expuşi riscului abandonării studiilor, asigurarea la un nivel acceptabil a prerechizitelor necesare cursurilor din anul I, dezvoltarea personală a studenţilor oferind cadrul pentru descoperirea de sine şi maturizare, orientarea în carieră şi îmbunătăţirea calităţii predării-învăţării.
Activităţile considerate necesare pentru atingerea obiectivelor propuse sunt: remedierea cunoştinţelor din liceu care constituie prerechizite, remedierea cunoștințelor dobândite în mediul academic, dezvoltarea personală a studenţilor, consilierea profesională şi orientarea în carieră, tutoratul, vizitele de studii şi activităţi de diseminare şi conştientizare.
Activităţile incluse în proiect sunt planificate a se desfăşura pe trei ani (2017-2020). Resursele umane implicate sunt reprezentate de membrii echipei proiectului (decan, prodecan cu activitatea didactică, director de departament, psihologi, tutori), cadrele didactice care predau la anul I la disciplinele care necesită activităţi remediale şi studenţi din anii terminali care asigură tutorat colegial.
Resursele financiare sunt cele alocate prin proiect iar cele materiale/logistice sunt finanţate prin proiect (laptopuri, copiator, cameră foto, videoproiectoare etc.) sau puse la dispoziţie de FSEF (săli de curs, laboratoare, calculatoare etc).

Consultă lista proiectelor aflate în desfășurare și arhiva proiectelor implementate în cadrul universității.

Citește mai mult

Consultă lista proiectelor aflate în desfășurare și arhiva proiectelor implementate în cadrul universității.

Citește mai mult

Domenii de doctorat și teme

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Alimentație și turism


Facultatea de Construcții


Facultatea de Design de produs și mediu


Facultatea de Inginerie mecanică


 

Facultatea de Inginerie Mecanică

 

 

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Design de produs și mediu


Facultatea de Design de mobilier și ingineria lemnului


Facultatea de Inginerie mecanică


Facultatea de Inginerie tehnologică și management industrial


Facultatea de Știința și ingineria materialelor

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Design de produs și mediu


Facultatea de Știința și ingineria materialelor


Facultatea de Inginerie electrică și știința calculatoarelor

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O singură probă orală, tip interviu, privitor la planul de cercetare pe care îl propune pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Inginerie electrică și știința calculatoarelor

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Inginerie electrică și știința calculatoarelor

 

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Inginerie electrică și știința calculatoarelor

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Design de mobilier și Ingineria lemnului

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Alimentație și turism


Facultatea de Design de produs și mediu


Facultatea de Inginerie tehnologică și management industrial

Modul de desfășurare al examenului de admitere:

O singură probă orală, tip interviu.


Facultatea de Inginerie electrică și știința calculatoarelor

 


Facultatea de Design de produs și mediu

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Inginerie electrică și știința calculatoarelor

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O singură proba orală, tip interviu, referitor la planul de cercetare pe care îl propune pentru realizarea temei.


Facultatea de Silvicultură și exploatări forestiere

 

 

Facultatea de Construcții

Facultatea de Matematică și informatică  

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O probă orală tip interviu+intrebări de specialitate.


Facultatea de Matematică și informatică

Modul de desfășurare a examenului de admitere:

O singură probă orală, de tip interviu, pe baza tematicii generale / temelor orientative propuse de conducători.


Facultatea de Științe economice și administrarea afacerilor

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O singură probă de examinare orală /interviu pe baza temelor / tematicii și a bibliografiei afișate


Științe economice și administrarea afacerilor

Modul de desfășurare a examenului de admitere:


Facultatea de Științe economice și administrarea afacerilor

 

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
Două probe orale:
(1) prezentare teoretică pe baza consultării literaturii de specialitate pentru una dintre temele propuse de conducătorii de doctorat;
(2) interviu cu candidatul pe baza temei de cercetare.


Facultatea de Litere

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O singura proba orală, tip interviu, ce va viza  evaluarea nivelului de cunoștințe teoretice din domeniul respectiv, a celor mai recente rezultate obținute de cercetarea internațională precum și a capacității candidatului de a avea initiațive de cercetare în domeniul de doctorat.


Facultatea de Medicină 

 

 

 

Modul de desfășurare a examenului de admitere:
O singură probă de examinare orală /interviu pe baza unei prezentări în format PowerPoint:


Facultatea de Educație fizică și sporturi montane

Modul de desfășurare a examenului de specialitate:
Două probe specifice funcție de tipul de doctorat.
Doctorat științific:
1. Prezentarea scrisă a proiectului de cercetare științifică aferent temei propuse - transmis prin mail conducătorului de doctorat
2. Interviu
Doctorat profesional:
1. Înregistrarea video a unui concert public, solo, sau cu acompaniament – transmis prin mail conducătorului de doctorat
2. Interviu


Facultatea de Muzică

 

Modul de desfășurare a examenului de admitere:

O probă, de tip interviu, pe baza tematicii și bibliografiei anunțate de către conducătorii de doctorat.


Facultatea de Sociologie și comunicare

Consiliul consultativ

Inginerie Mecanică

Inginerie industrială

Ingineria materialelor

Inginerie electrică

Ingineria sistemelor

Inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale

Inginerie și management

Inginerie chimică

Marketing

Matematică

Silvicultură

Medicină